Prezes Kompanii Piwowarskiej: polscy konsumenci najbardziej świadomi w Europie

Polacy coraz częściej wybierają piwa smakowe i dobrej jakości, niekoniecznie z dużą zawartością alkoholu - uważa prezes Kompanii Piwowarskiej. Jak podkreśla, pod względem dbania o odpowiedni stosunek jakości do ceny, polscy konsumenci należą do najbardziej świadomych w Europie. Wprowadzenie na rynek nowych rodzajów napojów - opartych na połączeniu piwa i lemoniady - doprowadziło do wzrostu konsumpcji piwa w Polsce.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Zdaniem prezesa Kompanii Piwowarskiej, można zauważyć zmianę postaw konsumenckich Polaków. Priorytetem nie jest już wysoka zawartość alkoholu w piwie.

- Nie chodzi o to, by upić się czymś bardzo mocnym. Lubimy piwa, które mają tylko trochę alkoholu, ale są chłodzące, przyjemne do picia - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Robert Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej. - Myślę, że jest to ważne dla promocji odpowiedzialnej konsumpcji. Widzę w Polsce dużą poprawę, jeśli chodzi o odpowiedzialne spożycie alkoholu.

Liczy się cena, ale nie tylko

Polscy konsumenci, bardziej niż kupujący z innych krajów Europy dbają o właściwy stosunek ceny do jakości.

- Z badania, którego wyniki ostatnio czytałem, wynika, że w Polsce są najbardziej świadomi i inteligentni konsumenci, którzy kupują dobre rzeczy we właściwym czasie i szukają rzeczy wartych swojej ceny. Moim zdaniem to pozytywne zjawisko, które poprawia zakupowe doświadczenia konsumentów. Dostajemy rzeczy wartościowe i nie marnujemy pieniędzy - mówi Priday.

Zdaniem Priday'a, w niektórych przypadkach nadmierny nacisk na cenę sprawia, że polscy konsumenci nie kupują tych produktów, których wysoka jakość wiąże się ze stosunkowo wysoką ceną. Ale nie należy tego zjawiska wyolbrzymiać.

- Ludzie kupując, kierują się ceną, ale to nie znaczy, że zawsze wybierają najtańsze produkty - mówi Priday. - Nie wydaje mi się, żeby Polacy chcieli być postrzegani tak, że wybierają to, co najtańsze. Chodzi o wartość, jaką dostajemy za pieniądze. Nie lubimy przepłacać, ale jesteśmy w stanie wydać więcej, jeśli mamy pewność, że dostaniemy odpowiednio wartościowy produkt - twierdzi rozmówca Newserii.

Kompania Piwowarska powstała w 1999 r. i jest największym w Polsce przedsiębiorstwem piwowarskim. Posiada trzy browary: w Tychach, Poznaniu i Białymstoku. W zakończonym 31 marca 2013 r. roku finansowym firma sprzedała 14,5 miliona hektolitrów piwa.

Źródło artykułu: Newseria

Wybrane dla Ciebie

Nowy bon turystyczny. Startuje w Światowy Dzień Turystyki
Nowy bon turystyczny. Startuje w Światowy Dzień Turystyki
Idziesz po kredyt do banku? Oto jakie dokumenty musisz przygotować
Idziesz po kredyt do banku? Oto jakie dokumenty musisz przygotować
Niemcy muszą wybudować 71 takich elektrowni w 10 lat. Oto dlaczego
Niemcy muszą wybudować 71 takich elektrowni w 10 lat. Oto dlaczego
Postawiła całą policję w mieście na nogi. Oto ile będzie to kosztować
Postawiła całą policję w mieście na nogi. Oto ile będzie to kosztować
Oto koszt remontu w 2025 r. Ceny zbliżają się do kosztów zakupu
Oto koszt remontu w 2025 r. Ceny zbliżają się do kosztów zakupu
Śląskie huty dociśnięte do ściany. Tyle osób może pożegnać się z pracą
Śląskie huty dociśnięte do ściany. Tyle osób może pożegnać się z pracą
Gigantyczna kumulacja w Eurojackpot. Do wygrania setki milionów złotych
Gigantyczna kumulacja w Eurojackpot. Do wygrania setki milionów złotych
Przekręt "na kaucję". Tak oszukał dwie seniorki. Straciły fortunę
Przekręt "na kaucję". Tak oszukał dwie seniorki. Straciły fortunę
Zbiera śmieci przed domem. Sąsiedzi są bezradni
Zbiera śmieci przed domem. Sąsiedzi są bezradni
Za te choroby ZUS wypłaci 1878 zł miesięcznie. Lista jest długa
Za te choroby ZUS wypłaci 1878 zł miesięcznie. Lista jest długa
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Zakonnice deweloperki chcą zabudować teren klasztoru. W Zakopanem wrze
Zakonnice deweloperki chcą zabudować teren klasztoru. W Zakopanem wrze