Trwa ładowanie...
dfbnop2
15-09-2015 09:15

Produkcja wideo PAP na profesjonalnej platformie

Polska Agencja Prasowa od wtorku udostępnia swoją produkcję wideo na specjalnie stworzonej profesjonalnej platformie. Redakcja zapowiada rozwój części zagranicznej i eksperckiej, a także nowe formaty i współpracę z agencjami zagranicznymi.

dfbnop2
dfbnop2

Prezes Lidia Sobańska podkreśla, że to ważny element rozwoju Agencji. "Internet zmienił podejście do informacji, nie ma już tylko tekstu czy tylko zdjęcia. Dlatego niezwykle cieszę się, że PAP dołącza do swojej oferty informacje multimedialne. To będzie istotna część naszego biznesu skierowanego przede wszystkim do wydawców internetowych. Planujemy również nawiązać współpracę z naszymi partnerami, m.in. agencjami zagranicznymi" - powiedziała Sobańska.

"Uważamy, że rozwój rynku internetowego w segmencie wideo dyktuje warunki rozwoju dla wszystkich graczy. Agencja informacyjna ma ogromny potencjał newsowy, a pokazanie ciekawych treści w wersji multimedialnej jest naturalną konsekwencją obserwacji trendów rynkowych. Wiąże się także z filozofią działania spółki, która szuka atrakcyjnych nisz na rynku mediowym, poszerzając swoją ofertę dla coraz bardziej wymagających klientów" - dodaje członek zarządu ds. finansowych Arkadiusz Szymanek.

Materiały wideo już od kilku miesięcy PAP udostępnia odbiorcom medialnym. Teraz na specjalnej platformie dystrybucyjnej cała produkcja multimedialna została podzielona na trzy grupy: PAP Media - czyli część redakcyjna serwisu, a więc to, co w większości obecnie trafia do odbiorców Agencji; PAP Biznes - produkcja Oddziału Biznes związana z rynkiem kapitałowym oraz Centrum Prasowe - czyli segment produkcji zleconych.

Na część redakcyjną wideo składają się przede wszystkim tematy dnia i komentarze dotyczące najważniejszych wydarzeń. "Nie ma dla nas nic ważniejszego niż dziennikarstwo informacyjne, reporterzy PAP mają to we krwi, dlatego i w produkcji wideo przede wszystkim skupiamy się na tematach dnia oraz na istotnych zjawiskach, które wymagają wyjaśnienia, komentarza, spojrzenia z innej perspektywy. Chcemy robić wideo, które zainteresuje różnych odbiorców i różne portale, szukamy więc dobrych pytań do bieżących zdarzeń, specjalistów i ekspertów, których opinie pokażą problem z wielu perspektyw. Jakość wideo PAP to - w naszej ocenie - nierozerwalnie związana ze sobą jakość techniczna i jakość merytoryczna, no i oczywiście szybkość reagowania" - podkreśla redaktor naczelna PAP Katarzyna Buszkowska.

dfbnop2

Zapowiada w najbliższym czasie rozwój części sportowej i zagranicznej - w tej chwili PAP dostarcza przez siebie wyprodukowane wideo z Brukseli, Budapesztu, Londynu czy Rzymu. Redakcja pracuje także nad nowymi formatami wideo; w planach są relacje online. Redakcje, z którymi PAP nawiąże współpracę, będą mogły co rano anonsować tematy, którymi byliby zainteresowani, zgłosić zapotrzebowanie na konkretne realizacje.

Nastawienie na newsowość i dobór tematyczny doceniają odbiorcy.

"PAP udostępnia sporo ciekawych materiałów wideo. Są różnorodne, aktualne i szybko dostarczane. Agencja korzysta z szerokiej grupy ekspertów i komentatorów, co jest niewątpliwym atutem. Dziennikarze PAP-u aktywnie poszukują ciekawych tematów i realizują je niejednokrotnie w przekrojowym, szerokim ujęciu. Do tego wideo jest wysokiej jakości technicznej" - podkreśla Iwona Spórna, dyrektor ds. produkcji multimediów Gazeta.pl.

"Oferta wideo PAP jest dla nas interesująca głównie ze względu na to, że stanowi istotne uzupełnienie naszej jakościowej treści. Zarówno jeśli chodzi o eksperckie komentarze, dotyczący wydarzeń i tematów dnia, jak i newsowe relacje. Dzięki temu, że PAP przeprowadził wcześniej rozmowy z odbiorcami, stara się też dostarczać to, co możemy wykorzystać w naszych serwisach. W serwisie Dziennik.pl są to głównie newsy, ale już w serwisie Gazetaprawna.pl wszystko, co dotyczy prawa, a w Forsal.pl - biznesu. W ostatnim czasie zauważyliśmy też poprawę jakości, mamy więc poczucie, że ktoś pracuje nad tym produktem merytorycznie i jakościowo" - ocenił Paweł Nowacki, zastępca redaktora naczelnego ds. online "Dziennika Gazety Prawnej".

dfbnop2

Również wśród użytkowników portalu Interia.pl - jak informuje dyrektor działu content development w Interii Michał Drzonek - zainteresowaniem cieszy się tematyka gospodarcza, polityka krajowa, ale też informacje dotyczące konfliktu na Ukrainie.

Platforma wideo umożliwi zarówno zarządzenia plikami, jak i ich udostępnianie, a następnie generowanie raportów oglądalności; daje także możliwość wdrożenia modelu biznesowego.

Dyrektor Centrum Rozwoju Biznesu PAP Tomasz Gruszka uważa, że propozycja zróżnicowanych modeli biznesowych, które będą oferowane klientom, pozwoli Agencji skutecznie zaistnieć w tym segmencie rynku. "Ogromna praca wykonana przez redakcję w zakresie stworzenia produktu atrakcyjnego dla odbiorców medialnych teraz musi przełożyć się na część biznesową, która w przypadku wideo w internecie tworzy skomplikowaną sieć różnych powiązań. Jednak prognozy dotyczące rynku wideo w internecie wyraźnie wskazują, że będzie liczyła się jakość contentu - umiejętność podania informacji musi nas wyróżniać" - podkreśla Gruszka i wskazuje, że dla zespołu handlowego wyzwaniem będzie także skuteczne wdrożenie mądrej polityki w zakresie treści zleconych w ramach działań prowadzonych przez Centrum Prasowe. Gruszka przewiduje także, że najbliższy rok będzie testem dla całego rynku wideo w internecie w Polsce - zarówno jeśli chodzi o sprzedaż, jak i weryfikację preferencji internautów.

dfbnop2

Z kolei wicedyrektor CRB ds. nowych produktów Ryszard Niżewski wskazuje, że agencje zagraniczne deklarują zainteresowanie produkcją wideo PAP-u; niektóre już publikowały kilka naszych plików, np. wywiad z prezydentem Andrzejem Dudą, rozmowę z adwokatem Nadii Sawczenko czy z amerykańskim politologiem George'em Friedmanem.

PAP dostarcza wideo zarówno z kraju (ma kilku współpracowników w różnych regionach Polski)
, jak i z zgranicy (Bruksela, Rzym, Londyn, Budapeszt). Planowaniem i zarządzeniem produkcją redakcyjną PAP Media zajmują się Marta Tumidalska, Agata Jabłońska-Andrzejczuk oraz w części sportowej - Paweł Puchalski. Od strony produktowej za wideo odpowiada Agnieszka Ożadowicz z Centrum Rozwoju Biznesu.

Platformę wideo stworzyła dla PAP firma Atende Software.

dfbnop2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dfbnop2