Promocja Biedronki na 110 proc. Klienci dyskontu nie mogli uwierzyć

Dyskont ponownie zaskoczył swoich klientów. Okazało się, że kupując dwie butelki Oleju Polskiego, nie dość, że drugą z nich otrzymaliśmy za darmo, to jeszcze aktywowaliśmy rabat w wysokości 10 proc. na pierwsze opakowanie - wskazał serwis Onet.

BiedronkaWojna cenowa w Biedronce trwa w najlepsze
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
oprac.  NST

Lidl i Biedronka od początku 2024 r. prowadzą walkę na polu cenowym i reklamowym. Na początku marca tego roku, w Zakopanem, Nowym Targu, Białce Tatrzańskiej i w Krakowie. można było kupić – dwie butelki Oleju Polskiego w ramach promocji 110 proc. - poinformował portal.

"Na ulotce zamieszczonej na towarze, olej sprzedawany jest w regularnej cenie 3,99 zł za butelkę. Jeśli jednak ktoś weźmie drugą butelkę, to nie tylko dostanie ją za darmo, ale też aktywuje rabat w wysokości 10 proc. na pierwsze opakowanie. Ten będzie wówczas kosztować 3,59 zł" - czytamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Wielka ściema" w innowacjach. Wystarczyło mieć pomysł na startup. Jakub Dwernicki -Biznes Klasa #20

Dyskont obniżył cenę produktu o 110 proc.

Ze specjalnej oferty mogli skorzystać wyłącznie użytkownicy karty Moja Biedronka. Limit olejów kupionych w ramach jednego paragonu wynosił 4 sztuki. Jak donosi Onet oferowany przez dyskont olej z rabatem 110 proc., produkuje firma Komagra.

W sieci zawrzało, bowiem internauci twierdzą, że olej może pochodzić z rzepaku z Ukrainy, a więc "podlegającego innym normom niż europejskie" - podaje serwis. Firma należy do Zbigniewa Komorowskiego (senator PSL), założyciela marki jogurtów Bakoma. Do jego grupy BZK należą też Młyny Polskie, produkujące Mąkę Szymanowską. Komorowski w rankingu najbogatszych Polaków, przygotowywanym przez "Forbesa", zajął 13. miejsce.

Biedronka nie odpuszcza Lidlowi. Oto nowe hasło reklamowe

Początek roku upływa pod znakiem bezpardonowej walki między Lidlem a Biedronką. Ostatnio wspominaliśmy, że z najnowszej gazetki Biedronki zniknęła reklama z hasłem "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Sieć zdecydowała się na zmianę strategii i wprowadzenie nowego hasła. Z reklam usunięto także logo Lidla, choć nadal można je znaleźć w gazetce.

Pierwsze plakaty porównujące ceny w sieciach wywiesił Lidl. Dyskont przekonywał: "W 2023 r. Lidl tańszy niż Biedronka". Na odpowiedź Biedronki nie trzeba było czekać zbyt długo. Sieć zaczęła używać hasła: "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Takie zdanie pojawiło się na banerach i paragonach.

Niemiecki dyskont postanowił pozwać giganta. Lidl złożył do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania. Sąd wyraził zgodę. Zabezpieczenie miało polegać na nakazaniu Biedronce, aby zaprzestała używać hasła, które znamy z plakatów i paragonów. Po zajęciu plakatów Biedronki przez komornika, sieć postanowiła zmodyfikować swoje hasło reklamowe. W najnowszej gazetce reklamowej sieci pojawiło się hasło: "Biedronka tańsza niż nasza droga konkurencja".

Przyczyny wojny cenowej Lidla z Biedronką

W rozmowie z WP Finanse Michał Pajdak z Uniwersytetu WSB tłumaczył, że obie sieci zdecydowały się na bezpośrednią konfrontację, by zmarginalizować marketingowo resztę swojej konkurencji.

Budują dwa plemiona, za którymi stają żołnierze w postaci konsumentów. Mają też twardy elektorat, który prowadzi aktywny dyskurs publiczny w mediach społecznościowych. Broni jednej sieci, atakuje drugą - opowiadał ekspert.

Obaj liderzy rynku poza tym, że walczą też ze sobą, rywalizują także z mniejszymi dyskontami o zagospodarowanie klientów małych wiejskich sklepików. Te ostatnie wymierają, razem ze swoimi właścicielami, lub po prostu znikają z rynku, nie wytrzymując rosnących kosztów prowadzenia działalności.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Zastępują Ukraińców. Ponad 100 tys. pozwoleń na pracę dla cudzoziemców
Zastępują Ukraińców. Ponad 100 tys. pozwoleń na pracę dla cudzoziemców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie