Trwa ładowanie...

Finał wojny Lidla z Biedronką w sądzie. Komornik zaklei plakaty sieci

Lidl postanowił pozwać Biedronkę, a jej plakaty zajmie komornik sądowy - donoszą wiadomoscihandlowe.pl. Wszystko przez banery, na których Biedronka przekonywała, że od ponad 20 lat jest tańsza od niemieckiego dyskontu.

Lidl idzie do sądu przez plakaty BiedronkiLidl idzie do sądu przez plakaty BiedronkiŹródło: East News, fot: Wojciech Strozyk/REPORTER
d2or4qq
d2or4qq

Walka między dwiema najpopularniejszymi sieciami handlowymi w Polsce wkracza na kolejny poziom. Po wyścigach na promocje Lidl postanowił wytoczyć najcięższe działa. Z doniesień portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że niemiecki dyskont postanowił pozwać Biedronkę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy podatek na armię. Czy to dobry pomysł? - Marcin Piątkowski - Biznes Klasa #16

Plakaty Biedronki zajmie komornik sądowy

Serwis podaje, że Lidl złożył do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania. Sąd wyraził zgodę.

d2or4qq

Zabezpieczenie ma polegać na nakazaniu Biedronce, aby zaprzestała używać hasła, które znamy z plakatów i paragonów. Chodzi o stwierdzenie: "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl".

Dodatkowo sieć handlowa ma usunąć skutki popełnienia czynu zabronionego. Z informacji portalu wynika, że w celu wypełnienia tego nakazu komornik sądowy ma zakleić plakaty przed sklepami należącymi do sieci Biedronka.

Lidl wystąpił o zabezpieczenie, ponieważ nie godzi się na hasło, którego używa Biedronka. Jednak warto pamiętać, że zabezpieczenie to nie wyrok sądowy. Od momentu ustanowienia zabezpieczenia niemiecki dyskont ma dwa tygodnie, aby wnieść powództwo w tej sprawie.

Lidl na razie nie komentuje sprawy. Natomiast Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji w sieci Biedronka, przekazał portalowi, że nie widzi przesłanek, aby udzielać odpowiedzi w tej sprawie. Zapowiedział, że sieć zabierze głos, gdy cokolwiek zmieni się w tej sprawie.

d2or4qq

Wojna na plakaty między Lidlem a Biedronką

Pierwsze plakaty porównujące ceny w sieciach wywiesił Lidl. Na początku 2024 r. niemiecki operator przekonywał na billboardach, że "W 2023 r. Lidl tańszy niż Biedronka". Jednak na tych afiszach informował, że niższe ceny potwierdzają łącznie "wyniki koszyków "Fakt" i niezależnych badań ASM Sales Force Agency".

I niewykluczone, że to właśnie o koszyk "Faktu" nadal toczy się druga bitwa tej cenowej wojny. W ostatnim tygodniu sieciówki przeceniały te produkty, które dziennik bierze pod uwagę w swojej analizie.

Jak już pisaliśmy w WP, jednym z przykładów mogą być jaja w rozmiarze M, które kilka dni temu Biedronka sprzedawała w cenie 2,99 zł za opakowanie 10 sztuk. Inne jaja dostępne w dyskoncie miały "normalne" ceny.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2or4qq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2or4qq

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj