Biedronka nie odpuszcza Lidlowi. Oto nowe hasło reklamowe
Z najnowszej gazetki Biedronki zniknęła reklama z hasłem "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Sieć zdecydowała się na zmianę strategii i wprowadzenie nowego hasła. Z reklam usunięto także logo Lidla, choć nadal można je znaleźć w gazetce.
Lidl i Biedronka od początku 2024 r. prowadzą walkę na polu cenowym i reklamowym. Pierwsze plakaty porównujące ceny w sieciach wywiesił Lidl. Operator przekonywał na billboardach, że "W 2023 r. Lidl tańszy niż Biedronka". Na odpowiedź Biedronki nie trzeba było czekać zbyt długo. Sieć zaczęła używać hasła: "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Takie zdanie pojawiło się na banerach i paragonach.
Niemiecki dyskont postanowił pozwać Biedronkę. Lidl złożył do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania. Sąd wyraził zgodę. Zabezpieczenie miało polegać na nakazaniu Biedronce, aby zaprzestała używać hasła, które znamy z plakatów i paragonów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Wielka ściema" w innowacjach. Wystarczyło mieć pomysł na startup. Jakub Dwernicki -Biznes Klasa #20
Biedronka zmienia hasło reklamowe
Po zajęciu plakatów Biedronki przez komornika, sieć postanowiła zmodyfikować swoje hasło reklamowe. Jak donoszą wiadomoscihandlowe.pl, w najnowszej gazetce sieci pojawiło się nowe hasło, które jest bardziej ogólne i nie skupia się na porównaniach do konkretnej sieci handlowej. Z reklamy usunięto także logo Lidla, choć nadal można je znaleźć w gazetce Biedronki. Nowe hasło Biedronki brzmi: "Biedronka tańsza niż nasza droga konkurencja".
Przyczyny wojny cenowej Lidla z Biedronką
W rozmowie z WP Finanse Michał Pajdak z Uniwersytetu WSB tłumaczył, że obie sieci zdecydowały się na bezpośrednią konfrontację, by zmarginalizować marketingowo resztę swojej konkurencji.
Budują dwa plemiona, za którymi stają żołnierze w postaci konsumentów. Mają też twardy elektorat, który prowadzi aktywny dyskurs publiczny w mediach społecznościowych. Broni jednej sieci, atakuje drugą - opowiadał ekspert.
Obaj liderzy rynku poza tym, że walczą też ze sobą, rywalizują także z mniejszymi dyskontami o zagospodarowanie klientów małych wiejskich sklepików. Te ostatnie wymierają, razem ze swoimi właścicielami, lub po prostu znikają z rynku, nie wytrzymując rosnących kosztów prowadzenia działalności.