Biedronka nie odpuszcza Lidlowi. Oto nowe hasło reklamowe

Z najnowszej gazetki Biedronki zniknęła reklama z hasłem "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Sieć zdecydowała się na zmianę strategii i wprowadzenie nowego hasła. Z reklam usunięto także logo Lidla, choć nadal można je znaleźć w gazetce.

Biedronka szaleje z promocjamiBiedronka zmieniła hasło reklamowe
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Lidl i Biedronka od początku 2024 r. prowadzą walkę na polu cenowym i reklamowym. Pierwsze plakaty porównujące ceny w sieciach wywiesił Lidl. Operator przekonywał na billboardach, że "W 2023 r. Lidl tańszy niż Biedronka". Na odpowiedź Biedronki nie trzeba było czekać zbyt długo. Sieć zaczęła używać hasła: "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Takie zdanie pojawiło się na banerach i paragonach.

Niemiecki dyskont postanowił pozwać Biedronkę. Lidl złożył do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania. Sąd wyraził zgodę. Zabezpieczenie miało polegać na nakazaniu Biedronce, aby zaprzestała używać hasła, które znamy z plakatów i paragonów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Wielka ściema" w innowacjach. Wystarczyło mieć pomysł na startup. Jakub Dwernicki -Biznes Klasa #20

Biedronka zmienia hasło reklamowe

Po zajęciu plakatów Biedronki przez komornika, sieć postanowiła zmodyfikować swoje hasło reklamowe. Jak donoszą wiadomoscihandlowe.pl, w najnowszej gazetce sieci pojawiło się nowe hasło, które jest bardziej ogólne i nie skupia się na porównaniach do konkretnej sieci handlowej. Z reklamy usunięto także logo Lidla, choć nadal można je znaleźć w gazetce Biedronki. Nowe hasło Biedronki brzmi: "Biedronka tańsza niż nasza droga konkurencja".

Przyczyny wojny cenowej Lidla z Biedronką

W rozmowie z WP Finanse Michał Pajdak z Uniwersytetu WSB tłumaczył, że obie sieci zdecydowały się na bezpośrednią konfrontację, by zmarginalizować marketingowo resztę swojej konkurencji.

Budują dwa plemiona, za którymi stają żołnierze w postaci konsumentów. Mają też twardy elektorat, który prowadzi aktywny dyskurs publiczny w mediach społecznościowych. Broni jednej sieci, atakuje drugą - opowiadał ekspert.

Obaj liderzy rynku poza tym, że walczą też ze sobą, rywalizują także z mniejszymi dyskontami o zagospodarowanie klientów małych wiejskich sklepików. Te ostatnie wymierają, razem ze swoimi właścicielami, lub po prostu znikają z rynku, nie wytrzymując rosnących kosztów prowadzenia działalności.

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października