Przerwa w działaniu profilu zaufanego. Podano termin
W najbliższy piątek 19 stycznia o godz. 20 zostanie czasowo wyłączony profil zaufany, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe przez internet. W tym czasie niedostępna będzie też usługa składania podpisu zaufanego.
Za pośrednictwem profilu zaufanego możemy zalogować się do systemu usług, wśród których znajdziemy m.in. podpis elektroniczny (podpis zaufany), którego możemy użyć zamiast podpisu własnoręcznego w placówce urzędu.
Z powodu prac serwisowych profil zaufany będzie niedostępny od piątku 19 stycznia (od godz. 20) do soboty 20 stycznia (do godz. 16). W tym czasie niedostępna będzie też usługa składania podpisu zaufanego - poinformowało w komunikacie Ministerstwo Cyfryzacji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Program Money.pl 13.12 | Kolejne zmiany w podatkach. Polski Ład przypomina o sobie
Profil zaufany - o tym warto wiedzieć
Profil zaufany można założyć i potwierdzić online, przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku. By to zrobić, należy wypełnić formularz o założenie PZ w systemie bankowości elektronicznej banku, z którego usług korzysta obywatel. Operację należy potwierdzić bankowym kodem autoryzacyjnym. Na podany adres mailowy zostanie przesłane potwierdzenie założenia konta.
Można także potwierdzić swoją tożsamość w punktach potwierdzających, np. urzędach i niektórych bankach. Wniosek o założenie PZ automatycznie jest wysyłany przez internet, kiedy rejestrowane jest konto. Natomiast dane trzeba potwierdzić osobiście w wybranym punkcie potwierdzającym (również za granicą).
"Pracownik punktu potwierdzającego poprosi o okazanie dokumentu tożsamości. Następnie wydrukuje złożony wniosek i poprosi o jego podpisanie" - wyjaśnił resort cyfryzacji.