Przesyłki ze sklepów internetowych drożeją. Firmy po cichu wprowadzają podwyżki
E-sklepy podwyższają stawki za przesyłki nawet do 30 proc. Paczki i dostawy do paczkomatów drożeją.
Żadna firma nie lubi się chwalić wyższymi cenami usług, dlatego mało kto wie o rosnących stawkach. Oficjalne cenniki na stronach są korygowane w nieznaczny sposób. Zmiany dotyczą rabatów, które sklepy internetowe otrzymują od firm kurierskich. Są mniejsze i wszyscy dobrze wiedzą, kto ostatecznie za to zapłaci.
Sendit broker to podmiot pośredniczący między e-sklepami a firmami, świadczącymi usługi kurierskie. W listopadzie minionego roku ustalił, że za wysłanie paczkomatem najmniejszej paczki, tzw. gabaryt A zapłacimy 8,25 zł brutto. Za gabaryt B - 9,45 zł, a za C - 10,30 zł. Aktualnie cennik wygląda tak: gabaryt A kosztuje 10,49 zł (wzrost o ponad 27 proc.), B - 10,98 zł (16 proc. więcej), a C - 11,39 zł (ponad 10 proc.)
Podmioty kurierskie zmieniają stawki bezpośrednio sklepom.
Zobacz: Numer telefonu to dane osobowe i można zażądać usunięcia ich z bazy danych
- Nie zmieniamy naszych cen, cały czas pozostają one jednymi z najbardziej atrakcyjnych na rynku - przekonuje Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPostu, dla „Gazety Wyborczej”. Według przedstawiciela firmy, spółka dostosowuje się również do sytuacji na rynku pracy, kosztów transportu i rosnących cen paliw.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl