Przewozy międzynarodowe PKP Cargo wzrosły o 104% kw/kw w III kwartale 2015 r.
Warszawa, 12.11.2015 (ISBnews) - Międzynarodowe przewozy realizowane przez Grupę PKP Cargo wzrosły o 104% kw/kw - do 570 mln tonokilometrów (tkm) w III kw. tego roku wobec 280 mln tkm w II kw. 2015 r., podała spółka. PKP Cargo podkreśla, że dynamiczny rozwój za granicą zawdzięcza w głównej mierze przejęciu czeskiego AWT.
12.11.2015 | aktual.: 12.11.2015 09:53
"Zgodnie z naszą strategią budowania międzynarodowej grupy logistycznej, konsekwentnie rozwijamy działalność poza granicami Polski. Korzystamy przy tym z potencjału modernizacji kluczowych korytarzy transportowych. Tę aktywność będzie dodatkowo wspierać nowo utworzona spółka handlowa PKP Cargo Connect. Jej zadaniem jest oferowanie i realizacja kompleksowych usług logistycznych Grupy PKP Cargo także poza granicami kraju" - powiedział członek zarządu ds. handlowych Jacek Neska, cytowany w komunikacie.
Kluczowym elementem oferty Grupy na rynkach zagranicznych są przewozy kontenerowe. PKP Cargo realizuje je wzdłuż osi Wschód-Zachód, w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku, oraz Północ-Południe, gdzie obok obsługiwanych już od kilku miesięcy przewozów do portów Adriatyku, Grupa rozwija ofertę transportową na Półwyspie Apenińskim oraz usługi logistyczne z wykorzystaniem promów, m.in. do Skandynawii. Dzięki rozszerzeniu współpracy z globalnym operatorem intermodalnym Maersk Line, PKP Cargo realizuje obecnie przewozy również w systemie "port to door", podano także.
W III kw. br. Grupa wypracowała zysk netto w wysokości 64 mln zł, przy przychodach na poziomie 1,2 mld zł. Jak podkreślono w komunikacie, wynik netto okazał się lepszy o 14% lepszy od oczekiwań analityków. Po trzech kwartałach zysk Grupy to 221 mln zł. Na koniec trzeciego kwartału Grupa miała 55,8% udziału w rynku w ujęciu pracy przewozowej i blisko 48% pod względem masy.
Po trzech kwartałach 2015 roku przychody Grupy PKP Cargo wyniosły 3,3 mld zł, a wynik EBITDA 570 mln zł, osiągając najwyższy w historii poziom.
PKP Cargo podkreśla, że utrzymuje pod kontrolą koszty działalności. Po dziewięciu miesiącach wyniosły one 3 mld zł. Poziom kosztów obniżyły m.in. programy dobrowolnych odejść przeprowadzone w 2015 roku. Na inwestycje PKP Cargo przeznaczyło blisko 350 mln zł.
Grupa w coraz większym stopniu dywersyfikuje też źródła przychodów. Około 10% przychodów po dziewięciu miesiącach pochodziło z usług dodatkowych w ramach świadczonej kompleksowej usługi logistycznej (m.in. usługi: bocznicowe, przeładunkowe, celne). Kolejowe usługi przewozowe i spedycyjne stanowiły po trzech kwartałach 88% przychodów, podano w komunikacie.
"Nowa polityka handlowa, ekspansja zagraniczna i rosnąca efektywność PKP Cargo pozwoliły na wypracowanie bardzo dobrych wyników finansowych, lepszych od oczekiwań rynkowych. Szczególnie ważny jest wzrost operacji zagranicznych PKP Cargo oraz dobra perspektywa przewozów intermodalnych, w tym przewozów kontenerów z Chin. Realizacja przyjętej właśnie strategii na lata 2016-2020 doprowadzi do przekształcenia PKP Cargo w zintegrowanego operatora logistycznego o międzynarodowym zasięgu. Nie zwalniamy tempa, pracujemy nad bardzo perspektywicznymi projektami" - podsumował prezes Adam Purwin, cytowany w komunikacie.
PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.
(ISBnews)