Przez ponad 100 lat produkowali żywności dla Niemców. Teraz bankrutują

Niemiecki producent żywności Innfood, działający od 1906 roku boryka się z potężnymi problemami. Złożył wniosek o upadłość i szuka potencjalnych inwestorów. Jego problemy mogą odczuć klienci giganta detalicznego Edeka.

Innfood produkuje marki własne dla giganta detalicznego Edeka
Innfood produkuje marki własne dla giganta detalicznego Edeka
Źródło zdjęć: © Getty Images | 2020 Getty Images
oprac. KRWL

19.11.2023 | aktual.: 17.01.2024 13:19

Niemiecki producent żywności Innfood ma problemy finansowe i musiał złożyć wniosek o upadłość, mimo że wcześniej opracowano nowe plany na rok bieżący — informuje portal dlahandlu.pl

Ponad 100 lat tradycji, a teraz upadłość

Firma z Polling-Weiding w południowo-wschodnich Niemczech, założona w 1906 r., jest znana z produkcji żywności dla niemowląt i małych dzieci, a także żywności organicznej dla dorosłych. Upadłość Innfood została ogłoszona latem 2023 roku, a od tego czasu firma walczy o przetrwanie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Innfood produkuje marki własne dal giganta detalicznego

Innfood jest producentem marek własnych dla giganta detalicznego Edeka, a bankructwo producenta może mieć wpływ na wielu konsumentów. Do grupy Edeka należą również sieci handlowe, które nie występują pod marką Edeka, ale są częścią grupy — czytamy na dlahandlu.pl

Są to SparNetto — czytamy na dlahandlu.pl Jak donosi express.de, na który powołuje się polski portal, aby uniknąć pustych półek w supermarketach, konieczne jest znalezienie inwestorów. Postępowanie upadłościowe trwa od października.

Jak informuje Jochen Wagner z kancelarii prawnej Wagner-Lehner, rozmowy z potencjalnymi inwestorami już się odbyły. Przyczyny problemów Innfood są złożone. Jak pisze dlahandlu.pl, z jednej strony, wyższe koszty są jednym z powodów trudności finansowych firmy. Duże inwestycje obciążyły budżet firmy i ostatecznie doprowadziły do niewypłacalności.

Firma także próbowała rozszerzyć swoją działalność, wchodząc w biznes kulinarny. Ten nowy projekt miał stanowić drugi filar strategii firmy. Nowe produkty miały trafić na rynek w 2023 roku, ale ich wprowadzenie jest opóźnione — pisze dlahandlu.pl.

W 2021 roku Innfood odnotował obrót w wysokości 36,5 mln euro i zysk netto w wysokości 1 mln euro przy wskaźniku kapitału własnego na poziomie 46 procent, jak przypomina chip.de.

Źródło artykułu:WP Finanse
wiadomościgospodarka światowahandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (316)