Przez ponad 100 lat produkowali żywności dla Niemców. Teraz bankrutują

Niemiecki producent żywności Innfood, działający od 1906 roku boryka się z potężnymi problemami. Złożył wniosek o upadłość i szuka potencjalnych inwestorów. Jego problemy mogą odczuć klienci giganta detalicznego Edeka.

Innfood produkuje marki własne dla giganta detalicznego EdekaInnfood produkuje marki własne dla giganta detalicznego Edeka
Źródło zdjęć: © Getty Images | 2020 Getty Images
oprac.  KRWL

Niemiecki producent żywności Innfood ma problemy finansowe i musiał złożyć wniosek o upadłość, mimo że wcześniej opracowano nowe plany na rok bieżący — informuje portal dlahandlu.pl

Ponad 100 lat tradycji, a teraz upadłość

Firma z Polling-Weiding w południowo-wschodnich Niemczech, założona w 1906 r., jest znana z produkcji żywności dla niemowląt i małych dzieci, a także żywności organicznej dla dorosłych. Upadłość Innfood została ogłoszona latem 2023 roku, a od tego czasu firma walczy o przetrwanie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ministerstwa nikt nie chce, lista zadań "puchnie". "Państwo abdykowało w tej sprawie"

Innfood produkuje marki własne dal giganta detalicznego

Innfood jest producentem marek własnych dla giganta detalicznego Edeka, a bankructwo producenta może mieć wpływ na wielu konsumentów. Do grupy Edeka należą również sieci handlowe, które nie występują pod marką Edeka, ale są częścią grupy — czytamy na dlahandlu.pl

Są to SparNetto — czytamy na dlahandlu.pl Jak donosi express.de, na który powołuje się polski portal, aby uniknąć pustych półek w supermarketach, konieczne jest znalezienie inwestorów. Postępowanie upadłościowe trwa od października.

Jak informuje Jochen Wagner z kancelarii prawnej Wagner-Lehner, rozmowy z potencjalnymi inwestorami już się odbyły. Przyczyny problemów Innfood są złożone. Jak pisze dlahandlu.pl, z jednej strony, wyższe koszty są jednym z powodów trudności finansowych firmy. Duże inwestycje obciążyły budżet firmy i ostatecznie doprowadziły do niewypłacalności.

Firma także próbowała rozszerzyć swoją działalność, wchodząc w biznes kulinarny. Ten nowy projekt miał stanowić drugi filar strategii firmy. Nowe produkty miały trafić na rynek w 2023 roku, ale ich wprowadzenie jest opóźnione — pisze dlahandlu.pl.

W 2021 roku Innfood odnotował obrót w wysokości 36,5 mln euro i zysk netto w wysokości 1 mln euro przy wskaźniku kapitału własnego na poziomie 46 procent, jak przypomina chip.de.

Wybrane dla Ciebie
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku
Nocna prohibicja w Warszawie. Zaskakująca reakcja sklepów
Nocna prohibicja w Warszawie. Zaskakująca reakcja sklepów
OC dla właścicieli psów. Jest pismo do MSWiA
OC dla właścicieli psów. Jest pismo do MSWiA
Nie Ekipa, nie Wojanki. W Dino pojawił się nowy napój influencera
Nie Ekipa, nie Wojanki. W Dino pojawił się nowy napój influencera
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce