Trwa ładowanie...

Przez ponad 100 lat produkowali żywności dla Niemców. Teraz bankrutują

Niemiecki producent żywności Innfood, działający od 1906 roku boryka się z potężnymi problemami. Złożył wniosek o upadłość i szuka potencjalnych inwestorów. Jego problemy mogą odczuć klienci giganta detalicznego Edeka.

Innfood produkuje marki własne dla giganta detalicznego EdekaInnfood produkuje marki własne dla giganta detalicznego EdekaŹródło: Getty Images, fot: 2020 Getty Images
d3dqr12
d3dqr12

Niemiecki producent żywności Innfood ma problemy finansowe i musiał złożyć wniosek o upadłość, mimo że wcześniej opracowano nowe plany na rok bieżący — informuje portal dlahandlu.pl

Ponad 100 lat tradycji, a teraz upadłość

Firma z Polling-Weiding w południowo-wschodnich Niemczech, założona w 1906 r., jest znana z produkcji żywności dla niemowląt i małych dzieci, a także żywności organicznej dla dorosłych. Upadłość Innfood została ogłoszona latem 2023 roku, a od tego czasu firma walczy o przetrwanie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ministerstwa nikt nie chce, lista zadań "puchnie". "Państwo abdykowało w tej sprawie"

Innfood produkuje marki własne dal giganta detalicznego

Innfood jest producentem marek własnych dla giganta detalicznego Edeka, a bankructwo producenta może mieć wpływ na wielu konsumentów. Do grupy Edeka należą również sieci handlowe, które nie występują pod marką Edeka, ale są częścią grupy — czytamy na dlahandlu.pl

Są to SparNetto — czytamy na dlahandlu.pl Jak donosi express.de, na który powołuje się polski portal, aby uniknąć pustych półek w supermarketach, konieczne jest znalezienie inwestorów. Postępowanie upadłościowe trwa od października.

d3dqr12

Jak informuje Jochen Wagner z kancelarii prawnej Wagner-Lehner, rozmowy z potencjalnymi inwestorami już się odbyły. Przyczyny problemów Innfood są złożone. Jak pisze dlahandlu.pl, z jednej strony, wyższe koszty są jednym z powodów trudności finansowych firmy. Duże inwestycje obciążyły budżet firmy i ostatecznie doprowadziły do niewypłacalności.

Firma także próbowała rozszerzyć swoją działalność, wchodząc w biznes kulinarny. Ten nowy projekt miał stanowić drugi filar strategii firmy. Nowe produkty miały trafić na rynek w 2023 roku, ale ich wprowadzenie jest opóźnione — pisze dlahandlu.pl.

W 2021 roku Innfood odnotował obrót w wysokości 36,5 mln euro i zysk netto w wysokości 1 mln euro przy wskaźniku kapitału własnego na poziomie 46 procent, jak przypomina chip.de.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3dqr12
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3dqr12