"Puls Biznesu": Biznes musi pracować nad wizerunkiem
Obraz polskich przedsiębiorców jest dziś pełen sprzeczności: z jednej strony w oczach Polaków są oni potrzebni, a z drugiej - niekoniecznie uczciwi - pisze "Puls Biznesu".
18.02.2015 03:15
Tak wynika z badania TNS Polska przeprowadzonego na zlecenie Rzetelnej Firmy.
Aż 73 proc. badanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że przedsiębiorcy budują siłę i jakość polskiej gospodarki, a 74 proc. przyznało, iż to dzięki płaconym przez nich podatkom rząd ma fundusze na służbę zdrowia, szkolnictwo, policję, wojsko, inwestycje drogowe itp.
Ale mimo pozytywnych zmian w postrzeganiu przedsiębiorców, nadal panuje silne przekonanie, że człowiek, który odniósł sukces w biznesie, może być nieuczciwy. Aż 62 proc. badanych uważa, że starają się oni oszukać system, żeby płacić niższe podatki.
Zdaniem prezesa Rzetelnej Firmy Waldemara Sokołowskiego wizerunek firmy w opinii publicznej ma ogromne znaczenie dla społeczeństwa i gospodarki. I dlatego warto nad nim pracować.