Trwa ładowanie...
dfr0x3p

"Puls Biznesu": Biznes polubił zakupy w sieci

Sprzęt IT czy materiały biurowe dla firmy przedsiębiorcy coraz częściej kupują online - informuje "Puls Biznesu".

Share
dfr0x3p

Rośnie liczba klientów biznesowych, którzy robią zakupy dla firm w sklepach internetowych, a informacji o produktach również poszukują w sieci. Takie wnioski przynosi raport o najnowszych trendach w sprzedaży B2B przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, która przeprowadziła ankietę wśród kilkudziesięciu przedstawicieli kadry zarządzającej i pracowników w randze specjalistów.

44 proc. przebadanych firm z sektora B2B sprzedaje wielokanałowo - oferuje swoje produkty i online, i offline. Tylko 4 proc. prowadzi sprzedaż wyłączenie za pośrednictwem sklepów stacjonarnych. 27 proc. przedsiębiorców deklaruje, że ma własny dział e-commerce, w którym sprzedażą internetową zajmuje się zazwyczaj od dwóch do pięciu pracowników.

W 2013 r. wartość polskiego rynku e-commerce B2B była szacowana na 140 mld zł, obecnie wynosi ok. 215 mld zł. W ciągu 4-5 lat ma wzrosnąć jeszcze o połowę.

dfr0x3p

Podziel się opinią

Share
dfr0x3p
dfr0x3p