"Puls Biznesu": Druga szansa dla polis w sieci
Coraz więcej ubezpieczycieli na nowo odkrywa, że może sprzedawać polisy w internecie - informuje "Puls Biznesu".
17.07.2015 03:35
Pierwsza polisa w sieci została w Polsce sprzedana 12 lat temu.Mimo inwestycji i reklam, ten kanał sprzedaży nie odniósł nad Wisłą sukcesu.
Dlatego directy, czyli towarzystwa sprzedające przez sieć, postawiły na sprzedaż w multiagencjach, a reszta rynku zapomniała o internecie. Sytuacja zaczyna się jednak zmieniać i ubezpieczyciele zaczynają na nowo interesować się directem.
Największym rozmachem wykazała się sopocka Ergo Hestia, która uruchomiła własny direct pod marką mtu24.pl. Do grona e-zakładów dołączył także Gothaer ze sprzedażą polis turystycznych oraz Compensa.
Łączyć internet z siecią agencyjną zamierza także Uniqa, która rozwija portal uniqa24.pl. Obecnie sprzedaje za jego pośrednictwem polisy turystyczne i mieszkaniowe, ale myśli o uzupełnieniu oferty o komunikację.
W najbliższym czasie przychylniejszym okiem na direct może spojrzeć Allianz, który zakończył budowę nowego systemu IT do sprzedaży polis, oraz Warta, która rusza z podobną inwestycją.