"Puls Biznesu": Portret leasingobiorcy

Firmy, które korzystają z leasingu są bardziej innowacyjne i rzadziej niż pozostałe liczą na pieniądze z Unii - donosi "Puls Biznesu".

22.10.2014 04:35

Przeciętny leasingobiorca to średnia firma, która działa na rynku od 6 do 11 lat. Ma siedzibę w województwie zachodniopomorskim, pomorskim albo kujawsko-pomorskim. To podmiot produkcyjny, działający w ochronie zdrowia i pomocy społecznej albo w transporcie. Jego właściciel ma wykształcenie wyższe i jest mężczyzną.

Taki portret leasingobiorcy wyłania się z badania Konfederacji Lewiatan przeprowadzonego między majem i lipcem 2014 r. przez CBOS na grupie 1111 mikro-, małych i średnich firm.

Leasingobiorców wyróżnia podejście do biznesu. Częściej niż firmy, które nie korzystały nigdy z tej formy finansowania, leasingobiorcy są nastawieni na rozwój, a nie tylko utrzymanie się na rynku.

Badanie Lewiatana pokazuje również, że firmy korzystające z leasingu chętniej niż inne wykorzystują szanse rynkowe, nawet jeśli to oznacza konieczność wsparcia się finansowaniem z zewnętrznych źródeł.

"Ich priorytetem jest działanie w długim okresie, inwestowanie w innowacyjne produkty i ekspansja zagraniczna" - przekonuje Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka PKPP Lewiatan.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)