PZU chce zawładnąć rynkiem w Europie Środkowej i Wschodniej
Grupa PZU przyjęła strategię na lata 2009-2011, zgodnie z którą chce stać się największą firmą
ubezpieczeniową w Europie Środkowej i Wschodniej. Strategia
zakłada ekspansję zarówno w kraju, jak i za granicą -
poinformowała spółka w komunikacie.
01.10.2008 | aktual.: 01.10.2008 11:35
W najbliższych tygodniach szczegóły strategii zaprezentowane zostaną pracownikom oraz mediom.
"Wzrost na rynku krajowym, ekspansja zagraniczna, odświeżenie wizerunku marki - to główne założenia przyjętej 30 września 2008 roku strategii Grupy PZU na lata 2009-2011" - podała spółka.
"Celem strategicznym Grupy jest osiągnięcie pozycji największej i najbardziej zorientowanej na klienta firmy ubezpieczeniowej w Europie Środkowej i Wschodniej" - podano.
Opracowanie strategii było jednym z pierwszych celów, jaki wyznaczył sobie powołany w grudniu 2007 roku zarząd spółki.
Polecamy: » Ubezpieczenie podróżne przez Internet! » Najnowsze wiadomości z kraju i ze świata » Codzienny przegląd prasy ekonomicznej src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1479283200&de=1479396600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=USDPLN&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&tid=0&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
"Postawiliśmy sobie ambitne cele - wzrost na bardzo konkurencyjnym rynku krajowym, nowe podejście do klienta oraz silną ekspansję zagraniczną. Wierzę, że w drugiej dekadzie XXI wieku marka PZU stanie się w Europie Środkowo-Wschodniej synonimem silnej i nowoczesnej grupy finansowej, przyjaznej dla klienta" - powiedział cytowany w komunikacie Andrzej Klesyk, prezes PZU.
Grupa PZU zamierza rosnąć na rynku krajowym przede wszystkim poprzez dynamiczny wzrost w tych segmentach rynku, w których posiada udział niższy od średniego dla całej Grupy PZU.
W ubezpieczeniach komunikacyjnych oraz grupowych ubezpieczeniach na życie, w których od lat pozostaje liderem, Grupa będzie walczyła o zahamowanie spadku udziałów w rynku przez najbliższe dwa, trzy lata, po to, aby po tym okresie rosnąć co najmniej tak jak rynek.
W realizacji tych zamierzeń pomóc ma ścisła integracja komunikacji z klientami w ramach Grupy PZU, rozwój sieci sprzedaży oraz inwestycje w nowoczesne technologie.
Strategia została przyjęta na posiedzeniu Rad Nadzorczych PZU SA i PZU Życie SA.