PZU planuje akwizycje, zmiany w polityce inwestycyjnej i odświeżenie marki

15.03. Warszawa (PAP) - PZU w strategii na lata 2012-2014 planuje zwiększenie skali działania grupy poprzez ekspansję międzynarodową na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej,...

15.03. Warszawa (PAP) - PZU w strategii na lata 2012-2014 planuje zwiększenie skali działania grupy poprzez ekspansję międzynarodową na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, wprowadzenie zmian w polityce inwestycyjnej i odświeżenie marki - poinformowała spółka w raporcie.

PZU w strategii planuje wprowadzenie zmian w polityce inwestycyjnej obejmującej m.in. zmianę struktury lokat, której efektem ma być zwiększenie rentowności przy jednoczesnym obniżeniu zmienności wyniku na działalności inwestycyjnej.

"Strategia na lata 2012-2014 będzie w dużej mierze kontynuacją realizacji celów wyznaczonych w ramach strategii na lata 2009-2011. Celem Grupy PZU pozostaje utrzymanie rentownego wzrostu oraz wiodącej pozycji na polskim rynku usług ubezpieczeniowych" - napisano w raporcie.

PZU podało, że w planach na kolejne lata znajduje się dalsza optymalizacja operacyjna grupy.

Zgodnie z planami model operacyjny grupy PZU będzie podlegał transformacji z organizacji działającej według linii produktowych na organizację działającą według segmentu klientów.

"Zorientowanie na klienta oraz wysoka efektywność operacyjna pozwolą na utrzymanie pozycji lidera - Grupa PZU pozostanie największą i najbardziej rentowną firmą ubezpieczeniową w Europie Środkowo Wschodniej" - napisano w raporcie.

PZU podało, że w segmencie klienta masowego będzie chciało utrzymać udziały rynkowe w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych, dynamicznie rozwijać produkty oszczędnościowe i inwestycyjne, w szczególności produkty długoterminowego oszczędzania i rozwijać podstawowe kanały dystrybucji.

W segmencie klienta grupowego PZU będzie się koncentrowało m.in. na utrzymaniu rentownej pozycji lidera w ubezpieczeniach na życie i kreowaniu rynku ubezpieczeń zdrowotnych celem zwiększenia skali biznesu w tym obszarze.

W segmencie klienta korporacyjnego PZU będzie chciało utrzymać pozycję rynkową w ubezpieczeniach komunikacyjnych oraz zwiększyć udziały rynkowe w ubezpieczeniach pozakomunikacyjnych. (PAP)

seb/ jtt/

Wybrane dla Ciebie
Ukraiński gigant ma chrapkę na sklepy Carrefoura w Polsce. Bada rynek
Ukraiński gigant ma chrapkę na sklepy Carrefoura w Polsce. Bada rynek
Palenie liśćmi na działce. Oto co mówi prawo
Palenie liśćmi na działce. Oto co mówi prawo
Sprawdzili 900 schronów. Żaden nie spełnia wymogów
Sprawdzili 900 schronów. Żaden nie spełnia wymogów
Spędziła kilka godzin na SOR-ze w USA. Oto rachunek
Spędziła kilka godzin na SOR-ze w USA. Oto rachunek
Alarmujące dane ZUS. Coraz więcej zwolnień L4 z kodem "C"
Alarmujące dane ZUS. Coraz więcej zwolnień L4 z kodem "C"
Płacą do 70 zł/h. Praca tuż przy granicy z Polską
Płacą do 70 zł/h. Praca tuż przy granicy z Polską
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę
Ile kosztuje węgiel? Oto ceny w skupach przed szczytem sezonu
Ile kosztuje węgiel? Oto ceny w skupach przed szczytem sezonu
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Fabryka "polskiej whisky" szuka inwestora. Jest warta 106 mln zł
Fabryka "polskiej whisky" szuka inwestora. Jest warta 106 mln zł