PZU planuje akwizycje, zmiany w polityce inwestycyjnej i odświeżenie marki

15.03. Warszawa (PAP) - PZU w strategii na lata 2012-2014 planuje zwiększenie skali działania grupy poprzez ekspansję międzynarodową na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej,...

15.03. Warszawa (PAP) - PZU w strategii na lata 2012-2014 planuje zwiększenie skali działania grupy poprzez ekspansję międzynarodową na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, wprowadzenie zmian w polityce inwestycyjnej i odświeżenie marki - poinformowała spółka w raporcie.

PZU w strategii planuje wprowadzenie zmian w polityce inwestycyjnej obejmującej m.in. zmianę struktury lokat, której efektem ma być zwiększenie rentowności przy jednoczesnym obniżeniu zmienności wyniku na działalności inwestycyjnej.

"Strategia na lata 2012-2014 będzie w dużej mierze kontynuacją realizacji celów wyznaczonych w ramach strategii na lata 2009-2011. Celem Grupy PZU pozostaje utrzymanie rentownego wzrostu oraz wiodącej pozycji na polskim rynku usług ubezpieczeniowych" - napisano w raporcie.

PZU podało, że w planach na kolejne lata znajduje się dalsza optymalizacja operacyjna grupy.

Zgodnie z planami model operacyjny grupy PZU będzie podlegał transformacji z organizacji działającej według linii produktowych na organizację działającą według segmentu klientów.

"Zorientowanie na klienta oraz wysoka efektywność operacyjna pozwolą na utrzymanie pozycji lidera - Grupa PZU pozostanie największą i najbardziej rentowną firmą ubezpieczeniową w Europie Środkowo Wschodniej" - napisano w raporcie.

PZU podało, że w segmencie klienta masowego będzie chciało utrzymać udziały rynkowe w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych, dynamicznie rozwijać produkty oszczędnościowe i inwestycyjne, w szczególności produkty długoterminowego oszczędzania i rozwijać podstawowe kanały dystrybucji.

W segmencie klienta grupowego PZU będzie się koncentrowało m.in. na utrzymaniu rentownej pozycji lidera w ubezpieczeniach na życie i kreowaniu rynku ubezpieczeń zdrowotnych celem zwiększenia skali biznesu w tym obszarze.

W segmencie klienta korporacyjnego PZU będzie chciało utrzymać pozycję rynkową w ubezpieczeniach komunikacyjnych oraz zwiększyć udziały rynkowe w ubezpieczeniach pozakomunikacyjnych. (PAP)

seb/ jtt/

Wybrane dla Ciebie

Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega