QubicGames zmienia plan dot. 'Robonauts': najpierw wersja premium, potem mobilna
Warszawa, 31.10.2016 (ISBnews) - QubicGames zaktualizowało strategię wydawniczą gry "Robonauts" poprzez wydanie w pierwszej kolejności wersji premium na komputery PC/Mac oraz konsole Sony PS4, a następnie wersji mobilnej gry, podała spółka. QubicGames zbada wpływ decyzji o zmianie strategii wydawniczej na opublikowane prognozy finansowe na lata 2016/17.
Jednocześnie studio udostępniło demo gry "Robonauts" w wersji na komputery PC i rozpoczęło zasadniczą kampanię promocyjną tej gry. W ramach działań promocyjnych/ sprzedażowych spółka planuje jeszcze w tym roku przeprowadzenie kampanii Kickstarter dla gry "Robonauts".
"Po dokonanej analizie strategii wydawniczej gry 'Robonauts' aktualnie opublikowanej w dokumencie informacyjnym emitenta, o podjęciu decyzji o aktualizacji strategii wydawniczej gry 'Robonauts' poprzez wydanie w pierwszej kolejności wersji premium na komputery PC/Mac oraz konsole Sony PS4, a następnie wersji mobilnej gry. Celem przedmiotowej zmiany jest maksymalizacja przychodów z gry 'Robonauts', przez wprowadzenie w pierwszej kolejności gry w modelu premium na komputery PC/Mac i konsole PS4, co - zdaniem emitenta - pozwoli uniknąć zmniejszenia sprzedaży gry w wersji premium po wydaniu wcześniej gry w wersji darmowej (Free2Play)" - czytamy w komunikacie.
Aktualizacja strategii wydawniczej oznacza, że premiera gry "Robonauts" w wersji na telefony iOS/Android nastąpi w roku 2017. Daty premier wersji PC/Mac oraz Sony PS4 pozostają niezmienione i odbędą się odpowiednio w I i II kwartale 2017 r., podano również.
Dodatkowo zmiana strategii wydawniczej pozwoli ograniczyć sumaryczne koszty promocji i marketingu wersji na wszystkie platformy, przez zmniejszenie planowanego czasu pomiędzy wydawaniem gry na poszczególne urządzenia co umożliwi promocję "Robonauts" na różne platformy jednocześnie, wskazała firma.
"Mając na uwadze powyższe zmiany, zarząd emitenta dokona analizy wpływu decyzji o zmianie strategii wydawniczej gry 'Robonauts' na opublikowane prognozy finansowe na lata 2016/17. Informacja o ewentualnej korekcie prognoz finansowych zostanie opublikowana przez emitenta w ramach odrębnego raportu bieżącego nie później niż 15 listopada 2016 roku" - podsumowano w komunikacie.
QubicGames S.A. jest studiem deweloperskim, które zostało założone w 2004 r. i wyprodukowało już łącznie ponad 20 gier wideo. Do 2012 r. spółka realizowała głównie gry na konsole Nintendo, a od 2014 r. zajmuje się także produkcjami na platformy iOS/Android, Sony PS4 i PS Vita, a także komputery PC/Mac. Spółka jest notowana na NewConnect od września 2016 r.
(ISBnews)