Trwa ładowanie...
23-01-2012 17:07

Raport Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Najnowszy raport Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Inspekcji Handlowej „Produkty żywnościowe oferowane pod własną marką sieci handlowych; kontrole przeprowadzone przez Inspekcję Handlową w roku 2011” wskazuje konsumentom, które sieci handlowe oferują produkty pod własną marką najlepszej jakości oraz najlepiej oznakowane.

Raport Urzędu Ochrony Konkurencji i KonsumentówŹródło: WP.PL, fot: Krzysztof Hawrot
d24c6ke
d24c6ke

Wyniki kontroli jednoznacznie pokazują, że w ogólnej ocenie, na którą składa się ocena jakości oraz prawidłowości oznakowania produktów oferowanych pod własną marką, sieć sklepów Lidl uplasowała się na pozycji lidera.

Jak wynika z raportu, jakość żywności oferowanej pod własną marką znacznie się poprawiła. Na tle badanych sklepów sieciowych obecnych w Polsce wyróżnia się Lidl – na 351 skontrolowanych próbek tylko w 18 inspektorzy znaleźli nieprawidłowości*. To jasny znak dla konsumentów, że znakomita większość produktów oferowanych pod własną marką Lidl odznacza się wysoką jakością oraz jest prawidłowo oznakowana.

Firma Lidl stawia na jakość swoich produktów m.in. poprzez współpracę z najlepszymi dostawcami z kraju, jak również z zagranicy. Produkty marek własnych Lidl wytwarzane są przez liderów danej branży na polskim rynku: mleczarnie Bakoma S.A., czy też SM Mlekovita, masarnie - Grupa Animex, ZPM Henryk Kania S.A., a także Grupę Maspex Wadowice będącą wiodącym producentem napojów, soków, produktów instant i produktów zbożowych.

Wszystkim producentom stawiane są wysokie wymagania pod względem posiadanych certyfikatów jakościowych (IFS na poziomie wyższym lub BRC na poziomie A), czy też nowoczesności linii produkcyjnych. Ponadto firma Lidl na każdym etapie produkcji kontroluje jakość swoich produktów współpracując w niezależnymi laboratoriami w Polsce oraz za granicą, a czego dowodem są oceny, które uzyskały produkty marek własnych Lidl przedstawione w raporcie UOKiK.

d24c6ke

W poszczególnych kategoriach wyróżnić można oliwę z oliwek – w żadnej ze skontrolowanych kilkudziesięciu próbek pochodzących ze sklepów Lidl nie stwierdzono nieprawidłowości. Lidl od dawna stawia też na najwyższą jakość produktów rybnych - coraz większy procent asortymentu posiada ekologiczne certyfikaty międzynarodowej organizacji Marine Stewardship Council. Oprócz tego każdy produkt rybny jest oznakowany zgodnie z obowiązującymi normami – zaopatrzony w łacińską nazwę gatunku oraz obszar połowu FAO.

Nie dziwi więc fakt, że na 48 próbek produktów rybnych zakwestionowano tylko jedną. Atutem w kategorii marek własnych sieci Lidl są też mięsa i wędliny oferowane m.in. pod marką Pikok. Nieprzypadkowe są liczne nagrody dla mięsnych produktów z sieci Lidl (Teraz Polska, Produkt Najwyższej Jakości w Przemyśle Mięsnym Wiosna 2011, liczne nagrody i wyróżnienia zdobyte podczas Konkursów Wędliniarskich Polagra 2011) – badania inspektorów Inspekcji Handlowej wykazały, że w Lidlu 94% na 80 przebadanych próbek było bez zarzutów.

W pozostałych kategoriach w tym – mleka i przetworów mlecznych, miodów, czy też napojów bezalkoholowych, soków i wód – na kilkadziesiąt przebadanych w skali roku próbek produktów nieprawidłowości znalazły się tylko w najwyżej kilku.

Raport Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jednoznacznie wykazał, że konsumenci poszukujący produktów spożywczych pod marką własną, odznaczających się wysoką jakością oraz prawidłowością oznakowania, mogą je bez obaw kupować w sieci Lidl. *Wszystkie dane użyte w materiale pochodzą z raportu „Produkty żywnościowe oferowane pod własną marką sieci handlowych; Kontrole przeprowadzone przez Inspekcję Handlową w roku 2011”, opracowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Inspekcję Handlową.

d24c6ke
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d24c6ke