Redan liczy na wzrost dynamiki przychodów LfL w części modowej w tym roku
Warszawa, 14.05.2015 (ISBnews) - Redan chce zwiększyć w całym roku tempo wzrostu przychodów w sklepach porównywalnych (LfL) w części modowej powyżej 18% osiągniętych w I kw. br. i utrzymać dynamikę w sieci dyskontowej na poziomie 4,6%, poinformował wiceprezes Bogusz Kruszyński.
14.05.2015 | aktual.: 14.05.2015 12:23
"W Textilmarkecie chcielibyśmy utrzymać tempo wzrostu w sklepach porównywalnych na poziomie 4,6%. W części modowej na dynamika wyniosła 18% w I kw. , ale liczymy, że w całym roku będziemy mieć wyższy wzrost" - powiedział Kruszyński podczas konferencji prasowej.
Wskazał, że na wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych o 18% r/r w części modowej pozytywnie wpłynęły zmiany w ofercie produktowej, sposób zarządzania zapasami , a także wzrost rozpoznawalności marki Top Secret wynikający z większych nakładów na działania marketingowe w I kw. br. W samym marcu wzrost sprzedaży w LfL wyniósł 37%.
Wiceprezes podtrzymał plan rozwoju sieci sklepów na ten rok, który zakłada uruchomienie ok. 20 sklepów w segmencie modowym oraz ok. 50 sklepów dyskontowych TXM w Polsce i za granicą.
"W pierwszym kwartale otworzyliśmy 15 sklepów TXM. Na razie mamy 3 sklepy zagraniczne, realizujemy minimalnie mniejsze parametry niż w kraju, ale w drugiej połowie roku będzie więcej nowych uruchomień" - powiedział prezes TXM Lech Przemieniecki.
Spółka podtrzymuje plan kilkunastu sklepów w Rumunii w 2015 r., dodał.
Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.
(ISBnews)