Reklama Poczty Polskiej. "Została przygotowana na podstawie charakterystyki grupy docelowej"
Słynna reklama "retro" Poczty Polskiej została już odtworzona ponad ćwierć miliona razy na YouTube i doczekała się nawet parodii ze strony konkurenta - InPost. Państwowa spółka tłumaczy, że forma reklamy jest dostosowana do odbiorcy.
- Mmm... Piękna nasza poczta cała.
- Polska cała.
- No mówię!
- O, kukułka!
- Nie, pszczółka! Pani się częstuje (szelest opakowania).
- A co pani tam jeszcze ma?
- Rachuneczki, gry, zabawki i bajeczki.
- A to?
- Kryminał dla męża.
- Matko, za co?!
- Za pieniądze. Okazja była, na poczcie kupiłam.
- Na naszej? To ja polecę.
To dialog pochodzący z reklamy Poczty Polskiej, która w czwartek stała się przebojem polskiego internetu. W krótkim czasie licznik odtworzeń pod 30-sekundowym klipem w YouTube przekroczył 250 tys.
O tym, że produkcja państwowej spółki wywołała zdecydowanie negatywne reakcje widzów może świadczyć proporcja ocen - na niecałe 200 "łapek w górę" przypada aż 3,6 tys. "w dół".
Film reklamowy jest krytykowany za siermiężną formę, przywołującą początki polskiego rynku reklamowego sprzed 30 lat.
Reklama doczekała się już parodii. Pełną złośliwości odpowiedź na produkcję Poczty Polskiej opublikował konkurent państwowej spółki na rynku przesyłek kurierskich - InPost:
"Chcieliśmy sprawdzić jak czasochłonne jest stworzenie takiej reklamy. Wynik? 3 godziny pracy, koszt 430zł" - skomentowała firma Rafała Brzoski w opisie filmu.
Swoją wersję opublikowała także firma X-Kom, dystrybutor sprzętu komputerowego i elektroniki użytkowej:
Trwa ładowanie wpisu: facebook
Wirtualna Polska w czwartek zwróciła się do Poczty Polskiej o informację, czy film powstał jej własnymi siłami, czy też pomysł i realizacja to efekt pracy firmy zewnętrznej.
"Nie angażowaliśmy do przygotowania spotu kampanii firmy zewnętrznej" - wyjaśnia Poczta Polska.
"Zgodnie ze strategią marketingową Poczty kampania reklamowa, której elementem jest spot, prezentuje kategorie towarów handlowych dostępnych w placówkach pocztowych. Kierowana jest do klientów kupujących te produkty oraz tych, którzy mogą z tej oferty także skorzystać" - tłumaczy narodowy operator pocztowy.
Poczta Polska dodaje, że reklama "została przygotowana na podstawie charakterystyki grupy docelowej", a dotarcie do niej zapewniają "odpowiednio dobrane kanały komunikacji".
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl