Trwa ładowanie...

Reklamy w reakcji na wybory parlamentarne 2019 - bilety w jedną stronę i wirtualna rzeczywistość

W reklamie często liczy się szybkość reakcji na aktualne wydarzenia. Stąd nie dziwi, że już w dzień po wyborach parlamentarnych mamy pierwsze kampanie komentujące wynik wyborów parlamentarnych 2019. Zapraszam na ich przegląd.
Share
Wybory to kolejna dobra okazja do wykorzystania w marketingu.
Wybory to kolejna dobra okazja do wykorzystania w marketingu.Źródło: WP.PL, Fot: Aleksandra Łukasiewicz
d238648

Jesteśmy po weekendowych wyborach do parlamentu, zewsząd sypią się na nas komunikaty Państwowej Komisji Wyborczej, komentarze, prognozy polityczne itp. Ale marketingowcy nie zostają w tyle - próbują wykorzystać kontekst wyborczy, aby wybić się wśród innych wiadomości.

Dlatego zapraszam na przegląd RTM-owych (RTM - Real Time Marketing, czyli marketing odnoszący się do bieżących wydarzeń) postów marek w mediach społecznościowych. Nie ma ich dużo, bo zdaje się, że marketingowcy nie za bardzo chcą się angażować w polityczne sprawy, jednak jak pokazują to poniższe przykłady - można to zrobić z przymrużeniem oka i całkiem zgrabnie.

Już chwilę po zakończeniu ciszy wyborczej wyszukiwarka lotów Flipo.pl zamieściła post, oferując bilety w jedną stronę w razie niezadowolenia z wyniku wyborów. Reklama okazała się prawdziwym hitem wśród internautów.

d238648

Zobacz też: Co z deficytem po wyborach? "Myślę, że PiS pożegna się z pomysłem zrównoważonego budżetu"

Parę minut później post opublikował sklep z elektroniką x-kom, który proponuje nam wirtualną rzeczywistość (VR), w razie, gdyby ta powyborcza nie przypadła nam do gustu.

Niewiele później był zakład fotograficzny Foto-Eka w Płońsku. Ten także nawiązuje do wyjazdu w jedną stronę, tym razem oferując usługę zdjęć do dokumentów.

Polska marka ubrań Animush proponuje nam za to koszulkę z reakcją na wyniki wyborów.

d238648

Czytaj też: Wyniki wyborów. Wygrana dzięki 500+. PiS musi pomyśleć o waloryzacji, jeżeli chce rządzić dalej

Wydawnictwo Karakter w bardzo subtelny sposób odnosi się swoją reklamą do okoliczności.

Jednak zdaje się, że wszystkich na głowę bije Zakład Pogrzebowy A. S. Bytom. Aż szkoda, że zakład ten istnieje tylko w przestrzeni internetowej.

Widzieliście jakieś inne reklamy odnoszące się do wyborów? Dajcie znać na dziejesie.wp.pl

Czytaj też:Wyniki wyborów dla PiS, czas na obietnice wyborcze. Seniorzy dostaną po 10 tys. zł

d238648

Podziel się opinią

Share
d238648
d238648