Reklamy w reakcji na wybory parlamentarne 2019 - bilety w jedną stronę i wirtualna rzeczywistość
W reklamie często liczy się szybkość reakcji na aktualne wydarzenia. Stąd nie dziwi, że już w dzień po wyborach parlamentarnych mamy pierwsze kampanie komentujące wynik wyborów parlamentarnych 2019. Zapraszam na ich przegląd.
Jesteśmy po weekendowych wyborach do parlamentu, zewsząd sypią się na nas komunikaty Państwowej Komisji Wyborczej, komentarze, prognozy polityczne itp. Ale marketingowcy nie zostają w tyle - próbują wykorzystać kontekst wyborczy, aby wybić się wśród innych wiadomości.
Dlatego zapraszam na przegląd RTM-owych (RTM - Real Time Marketing, czyli marketing odnoszący się do bieżących wydarzeń) postów marek w mediach społecznościowych. Nie ma ich dużo, bo zdaje się, że marketingowcy nie za bardzo chcą się angażować w polityczne sprawy, jednak jak pokazują to poniższe przykłady - można to zrobić z przymrużeniem oka i całkiem zgrabnie.
Już chwilę po zakończeniu ciszy wyborczej wyszukiwarka lotów Flipo.pl zamieściła post, oferując bilety w jedną stronę w razie niezadowolenia z wyniku wyborów. Reklama okazała się prawdziwym hitem wśród internautów.
Zobacz też: Co z deficytem po wyborach? "Myślę, że PiS pożegna się z pomysłem zrównoważonego budżetu"
Parę minut później post opublikował sklep z elektroniką x-kom, który proponuje nam wirtualną rzeczywistość (VR), w razie, gdyby ta powyborcza nie przypadła nam do gustu.
Niewiele później był zakład fotograficzny Foto-Eka w Płońsku. Ten także nawiązuje do wyjazdu w jedną stronę, tym razem oferując usługę zdjęć do dokumentów.
Polska marka ubrań Animush proponuje nam za to koszulkę z reakcją na wyniki wyborów.
Czytaj też: Wyniki wyborów. Wygrana dzięki 500+. PiS musi pomyśleć o waloryzacji, jeżeli chce rządzić dalej
Wydawnictwo Karakter w bardzo subtelny sposób odnosi się swoją reklamą do okoliczności.
Jednak zdaje się, że wszystkich na głowę bije Zakład Pogrzebowy A. S. Bytom. Aż szkoda, że zakład ten istnieje tylko w przestrzeni internetowej.
Widzieliście jakieś inne reklamy odnoszące się do wyborów? Dajcie znać na dziejesie.wp.pl