Robinson Europe planuje debiut na NewConnect na przełomie marca i kwietnia
28.02. Warszawa (PAP) - Robinson Europe, spółka sprzedająca sprzęt wędkarski, planuje debiut na rynku NewConnect na przełomie marca i kwietnia tego roku - poinformowała spółka w...
28.02. Warszawa (PAP) - Robinson Europe, spółka sprzedająca sprzęt wędkarski, planuje debiut na rynku NewConnect na przełomie marca i kwietnia tego roku - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
Z prywatnej oferty 187.500 akcji spółka pozyskała 750 tys. zł, a środki mają umożliwić firmie realizację strategicznych celów długoterminowych, m.in. rozszerzenie oferty spółki, zwiększenie skali zakupów i sprzedaży skutkujące uzyskaniem wyższych rabatów cenowych jak i budowanie nowych kanałów dystrybucji m.in. w Anglii, Hiszpanii i Austrii.
Akcje prywatnej emisji stanowią 16 proc. podwyższonego kapitału.
"Niewielka oferta miała służyć poznaniu procedur, jakie wiążą się z oferowaniem i notowaniem akcji, przygotowaniem organizacji do obowiązków i wymogów stawianych spółkom publicznym" - powiedział cytowany w komunikacie Paweł Busz, członek zarządu Robinson Europe.
Głównym przedmiotem działalności firmy jest sprzedaż i projektowanie sprzętu wędkarskiego oraz pokrewnego, produkowanego na jej rzecz przez 40 dostawców z całego świata. Od blisko 20 lat spółka dystrybuuje swoje towary na większości rynków europejskich.
W 2009 roku spółka wypracowała zysk operacyjny na poziomie 0,1 mln zł netto, przy 10,7 mln zł przychodów.
W Polsce wędkarstwo uprawia 1,5 mln osób, a wartość produkcji sprzętu wędkarskiego, handlu i usług w sferze wędkarstwa szacuje się na ok. 300 mln zł.(PAP)
bas/ gor/