Rosyjski sklep internetowy WildBerries wchodzi do Polski
To będzie pierwszy sklep internetowy rosyjskiej marki WildBerries, uruchomiony w kraju należącym do UE. W swojej ofercie sklep ma ponad 15 tys. marek odzieżowych
09.01.2020 20:00
WildBerries to internetowa platforma założona przez miliarderkę Tatianę Bakalczuk. Polski rynek handlu internetowego, którego wartość oszacowano na 7,4 mld euro, ma być dla rosyjskiej marki poligonem doświadczalnym i przyczółkiem na unijnym rynku.
Dotąd bowiem prócz Rosji firma ta działała na Białorusi, w Armenii, Kazachstanie i Kirgizji.
Założycielka i właścicielka Wildberries, Tatiana Bakalchuk, jest drugą najbogatszą kobietą w Rosji w rankingu Forbesa. Wartość marki szacuje się na 1,2 miliarda dolarów.
Wildberries powstał w 2003 roku. Sklep oferuje m.in. odzież, obuwie, sprzęt AGD i RTV i biżuterię. Według danych podawanych przez firmę, jej obroty wyniosły w 2019 roku 200 mld rubli, co stanowi równowartość 12,47 mld złotych.
Jak podaje portal sputniknews.com, w II kwartale 2020 roku firma planuje rozpocząć budowę centrum dystrybucyjnego w Słowacji i tam również uruchomić sklep internetowy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl