Rosyjski sklep internetowy WildBerries wchodzi do Polski
To będzie pierwszy sklep internetowy rosyjskiej marki WildBerries, uruchomiony w kraju należącym do UE. W swojej ofercie sklep ma ponad 15 tys. marek odzieżowych
WildBerries to internetowa platforma założona przez miliarderkę Tatianę Bakalczuk. Polski rynek handlu internetowego, którego wartość oszacowano na 7,4 mld euro, ma być dla rosyjskiej marki poligonem doświadczalnym i przyczółkiem na unijnym rynku.
Dotąd bowiem prócz Rosji firma ta działała na Białorusi, w Armenii, Kazachstanie i Kirgizji.
Założycielka i właścicielka Wildberries, Tatiana Bakalchuk, jest drugą najbogatszą kobietą w Rosji w rankingu Forbesa. Wartość marki szacuje się na 1,2 miliarda dolarów.
Oglądaj też: Podatek handlowy. Szefowa POHiD: Zamiast podatkami zajmijmy się drożyzną
Wildberries powstał w 2003 roku. Sklep oferuje m.in. odzież, obuwie, sprzęt AGD i RTV i biżuterię. Według danych podawanych przez firmę, jej obroty wyniosły w 2019 roku 200 mld rubli, co stanowi równowartość 12,47 mld złotych.
Jak podaje portal sputniknews.com, w II kwartale 2020 roku firma planuje rozpocząć budowę centrum dystrybucyjnego w Słowacji i tam również uruchomić sklep internetowy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl