Trwa ładowanie...
d2nq2pg

Royal Unibrew Polska i Van Pur łączą się, oczekują 0,5 mld zł łącznej sprzedaży

03.12. Warszawa (PAP) - Royal Unibrew Polska i Van Pur zdecydowały o połączeniu, w wyniku którego powstanie jeden podmiot, dysponujący pięciama browarami w Polsce o mocy 3,4-3,6...
Share
d2nq2pg

03.12. Warszawa (PAP) - Royal Unibrew Polska i Van Pur zdecydowały o połączeniu, w wyniku którego powstanie jeden podmiot, dysponujący pięciama browarami w Polsce o mocy 3,4-3,6 mln hektolitrów rocznie. Spółki spodziewają się po połączeniu 0,5 mld zł łącznej sprzedaży - poinformowały spółki w komunikacie.

Spółki spodziewają się, że ich browary będą w stanie zaspokoić łącznie do 10 proc. krajowego popytu na piwo.

Po połączeniu powstanie firma, w której znajdą się takie marki jak: Łomża, Karpackie, Van Pur, Faxe, Cooler czy Brok.

d2nq2pg

"Decyzja o połączeniu sił ostatecznie zapadła w ostatnich dniach i jest podyktowana przede wszystkim chęcią zbudowania silnej grupy, z bardzo dużym potencjałem wzrostu, zdolnej do podniesienia poziomu konkurencji z czołową trójką wytwórców piwa na polskim rynku (Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska i Carlsberg)" - napisano w komunikacie.

"Bardzo ważnym czynnikiem jest wzajemne uzupełnianie się Van Pur i RUP - pierwszy dotąd stawiał na produkcję popularnych piw, także regionalnych (m. in. Karpackie, Van Pur, Zlaty Hrad czy Brok) oraz marek prywatnych, a drugi - na marki regionalne, w tym premium (m. in. Łomża, Rybnicki Full, Strzelec) oraz piwa smakowe (Cooler)" - dodano.

Do wspólnego przedsięwzięcia firmy wnoszą łącznie pięć browarów o łącznej zdolności produkcyjnej rzędu 3,4-3,6 mln hektolitrów rocznie. Są to: browary w Rakszawie, Zabrzu i Koszalinie (Van Pur) oraz w Łomży i Jędrzejowie (Royal Unibrew Polska).

"Zgodnie z decyzją właścicieli, wszystkie browary i marki będą utrzymane i rozwijane" - napisano.

"Spodziewana sprzedaż sięgnie pół miliarda złotych" - dodano.

Nowy podmiot będzie spółką, w której obejmą udziały dotychczasowi akcjonariusze Van Pur SA (80 proc.) i Royal Unibrew (20 proc.).

W 2009 roku spożycie piwa w Polsce wyniosło 32,3 mln hektolitrów. (PAP)

pam/ ana/

d2nq2pg

Podziel się opinią

Share
d2nq2pg
d2nq2pg