Rynek e‑handlu może urosnąć dziesięciokrotnie
Rynek e-handlu dla internetowych sklepów spożywczych warty jest dzisiaj według szacunków około 150 mln zł. W ciągu pięciu lat może urosnąć do 1,7 mld zł - pisze "Rzeczpospolita".
09.12.2010 | aktual.: 09.12.2010 08:52
Nie jest to jednak biznes dla każdego. Aby rozpocząć swoje działania w tym segmencie należy dysponować wsparciem dużego partnera i zasobnym portfelem.
- Żeby obsługiwać 200 klientów dziennie, trzeba zainwestować co najmniej pół miliona złotych i dodatkowo mieć dużą zdolność kredytową - twierdzi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Widzi on szansę dla tych sklepów tradycyjnych bądź hurtowni, dla których sprzedaż przez internet byłaby jedynie rozszerzeniem dotychczasowej działalności.
Kosztowne jest w tym segmencie inwestowanie w rozbudowę i unowocześnianie systemów informatycznych, a także poszerzanie oferty.
Obecnie działa około 140 sklepów internetowych oferujących żywność. Eksperci oczekują teraz konsolidacji w branży.