Rynek gastronomiczny wart 28 mld zł. Polacy coraz częściej jadają w restauracjach
Klienci preferują pizzerie i fast foody, ale rośnie również moda na śniadania poza domem czy korzystanie z food-trucków.
oprac. Przemysław Ciszak
11.04.2017 06:14
Rynek gastronomiczny urośnie w tym roku o 5 proc., sięgając 28 mld zł. Klienci preferują pizzerie i fast foody, ale rośnie również moda na śniadania poza domem czy korzystanie z food-trucków.
Trudno o lepszy miernik wzrostu poziomu życia niż wydatki na posiłki poza domem - zauważa "Rzeczpospolita".
Z raportu "Polska na talerzu", przygotowywanego od lat przez sieć hurtowni Makro, do którego dotarła gazeta, wynika, że już tylko 36 proc.
Polaków nie korzysta z żadnych form usług gastronomicznych, a w ciągu roku ich liczba stopniała o 3 pkt proc.