Rywal Pepco zadebiutuje jeszcze w tym roku. Znamy nową lokalizację
Mr. DIY, malezyjska sieć z artykułami wyposażenia wnętrz, otworzy swój sklep w Warszawie - wynika z ustaleń redakcji WP Finanse. Gigant zamierza też podbić serca klientów mniejszych miejscowości. Do debiutu na polskim rynku dojdzie jeszcze w tym roku.
Mr. DIY już rozpoczął poszukiwania osób chętnych do pracy w polskich oddziałach sieci.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Grudzień w październiku. To już się dzieje. Wystarczy spojrzeć na półki
Mr. DIY w Warszawie. Pierwsze sklepy w 2024 r.
Na oficjalnej stronie firmy w zakładce "Kariera" można znaleźć m.in. ofertę pracy na stanowisku kasjer-sprzedawca w Warszawie. Pracownik ma obsługiwać klientów, pracować na kasie, pomagać w przyjmowaniu towarów z magazynu centralnego i wykładać je na półki.
To miasto nie pojawiało się wcześniej wśród potencjalnych lokalizacji Mr. D.I.Y., które były omawiane w mediach. Jednak malezyjska sieciówka potwierdza w odpowiedzi na pytania redakcji WP Finanse, że plany ekspansji obejmują także stolicę.
"Aktualnie skupiamy się na otwarciach pierwszych sklepów MR.DIY w Polsce i nie chcemy jeszcze podawać konkretów dotyczących kolejnych lokalizacji. To, co mogę teraz powiedzieć, to że będą wśród nich duże miasta, takie jak Warszawa, miasta średniej wielkości, typu Bielsko-Biała, ale też mniejsze ośrodki, liczące 20 tys. mieszkańców" - czytamy w komunikacie, który otrzymaliśmy od Mr. DIY.
Otwarcia pierwszych polskich sklepów MR.DIY (w Zabrzu, Krakowie i Piotrkowie Trybunalskim) odbędą się w listopadzie i grudniu 2024 r.
We wrześniu portal dlahandlu.pl wskazywał na konkretne lokalizacje. Mają to być: Galeria Bronowice w Krakowie, centrum handlowe Platan w Zabrzu oraz Focul Mall w Piotrkowie Trybunalskim.
Co można kupić w Mr. DIY? Rośnie rywal dla Pepco
Zdaniem ekspertów cytowanych przez portal malezyjska sieciówka może być konkurencją dla takich sklepów jak Pepco, Action czy TEDi. - Biorąc pod uwagę doświadczenia m.in. z rynku hiszpańskiego, w sprzedaży znajdą się przede wszystkim produkty marek własnych - ocenił Wojciech Wojtowicz z Działu Doradztwa i Badań Rynku Colliers.
Firma Mr. DIY, założona w 2005 r., oferuje około 20 tys. produktów w dziesięciu kategoriach: sprzęt, artykuły gospodarstwa domowego, sprzęt elektryczny, wyposażenie wnętrz, akcesoria samochodowe, artykuły papiernicze i sportowe, zabawki, prezenty, akcesoria komputerowe i mobilne oraz biżuteria i kosmetyki. Sieć używa sloganu "Always low prices" (ang. zawsze niskie ceny).
Polska będzie jednym z pierwszych europejskich rynków, na którym pojawia się Mr. DIY. Sklepy pod tym szyldem działają w Hiszpanii (24 placówki) i w Turcji (113 placówek). Łącznie sieć posiada placówki w 12 państwach, ale są to głównie kraje azjatyckie.
Najwięcej, bo ponad 1,2 tys. sklepów, działa w Malezji, co uczyniło sieć największym sprzedawcą artykułów wyposażenia wnętrz w regionie. Mr. DIY obsługuje rocznie ponad 80 milionów klientów.