Tych kompetencji szukają pracodawcy. Warto mieć je w CV
Wiele pisze się na temat technik, które sprawią, że nasze CV staje się bardziej atrakcyjne w oczach rekruterów. Ważnym elementem w przygotowaniu CV jest uwzględnienie w nim takich kompetencji, które stanowią przedmiot zainteresowania naszych przyszłych pracodawców.
Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę ZipRecruiter, na który powołuje się serwis CNBC, aż 93 porc. pracodawców uważa, że kompetencje miękkie "odgrywają kluczową rolę w procesie podejmowania decyzji dotyczących tego, kogo chcą zatrudnić".
Dlatego też warto w swoim CV umieścić informacje o posiadanych kompetencjach miękkich, wraz z konkretnymi przykładami ich wykorzystania, na przykład w formie punktów pod opisami poprzednich stanowisk pracy.
ZipRecruiter to serwis z ofertami pracy. Bazując na swoich danych, opracował listę ośmiu najbardziej pożądanych przez pracodawców kompetencji miękkich wraz z liczbą ofert pracy, w których każda umiejętność została wskazana. Oto one:
1. Komunikatywność (6,1 mln ofert)
2. Obsługa klienta (5,5 mln ofert)
3. Umiejętność planowania (5 mln ofert)
4. Umiejętność zarządzania czasem (3,6 mln ofert)
5. Zarządzanie projektami (2,8 mln ofert)
6. Analityczne myślenie (2,7 mln ofert)
7. Umiejętność samodzielnej pracy (2 mln ofert)
8. Umiejętność dostosowywania się do sytuacji (1,3 mln ofert)
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Do pracy tylko na 4 dni? "Będziemy pracować tylko krócej"
Serwis CNBC rozmawiał z ekspertkami, które komentowały wyniki raportu ZipRecruiter. Kristin Kelley, dyrektorka marketingu w firmie CareerBuilder, twierdzi, że obecnie, kiedy wiele osób przeszło na pracę zdalną lub hybrydową, kluczową kompetencją jest komunikatywność.
Komunikacja staje się ważna również w obliczu ostatnich inicjatyw podejmowanych przez firmy w zakresie różnorodności, sprawiedliwości oraz integracji. "Aby móc określić się jako pracodawca szanujący różnorodność", stwierdza Georgene Huang, współzałożycielka i dyrektor generalna Fairygodboss, "musisz potrafić pracować z różnymi ludźmi, a co za tym idzie, skutecznie się z nimi komunikować".
Jeśli chodzi o umiejętności planowania i zarządzania czasem, Huang stwierdza, że jest to kompetencja niezbędna w każdej pracy, bez względu na stanowisko.
Kelley podkreśla zaś, że obecnie, gdy pracujący z domu muszą łączyć się na spotkania, a równocześnie nie tracić koncentracji i powstrzymywać się od myślenia o prywatnych sprawach, umiejętność dostosowywania się do nowych sytuacji jest szczególnie istotna.