ŚDM/Poczta Polska zajmuje się dystrybucją plecaków pielgrzyma, wydano specjalny znaczek

Poczta Polska zajmuje się dystrybucją plecaków pielgrzyma, identyfikatorów i talonów żywnościowych dla uczestników Światowych Dni Młodzieży. Z okazji tego wydarzenia Poczta wyemitowała też wspólnie z Pocztą Watykańską znaczek z podobizną papieża Franciszka.

17.06.2016 16:25

W piątek w krakowskiej Kurii Metropolitalnej podpisane zostało porozumienie między Pocztą Polską a spółką ŚDM 2016. Zgodnie z nim Poczta Polska jest odpowiedzialna za dystrybucję 625 tys. plecaków pielgrzyma, ponad 2,5 mln egzemplarzy publikacji książkowych oraz ponad 600 tys. identyfikatorów i 6,5 mln talonów żywnościowych dla pielgrzymów.

Plecaki zostaną dostarczone do ponad 500 miejsc na terenie województw małopolskiego, śląskiego i świętokrzyskiego - głównie do parafii, w których zakwaterowani są pielgrzymi. Część przesyłek trafi także do kilkudziesięciu hoteli w Krakowie.

We współpracy z Komitetem Organizacyjnym ŚDM Poczta będzie też dystrybuowała ponad 20 tys. pakietów dla wolontariuszy ŚDM.

"W trakcie ŚDM będziemy obsługiwali restauratorów wydających pielgrzymom posiłki w zamian za talony" - mówiła zastępca dyrektora Biura Marketingu i Filatelistyki Poczty Polskiej Agnieszka Kłoda-Dębska.

Podczas "Dni w diecezjach" Poczta Polska zamierza uruchomić w całej Polsce 60 stoisk pocztowych dla pielgrzymów. W trakcie wydarzeń centralnych ŚDM działać będzie 21 mobilnych stref handlu, w których będzie można kupić pamiątki związane z ŚDM, znaczki pocztowe, wysłać list lub pocztówkę. "Bardzo zależy nam na tym, żeby każdy pielgrzym miała szansę wysłania listu i zakupienia walorów filatelistycznych na pamiątkę" - podkreśliła Kłoda-Dębska.

Znaczek wyemitowany z racji ŚDM, zaprojektowany przez Agnieszkę Sancewicz, jest już w obiegu. Przedstawia on papieża Franciszka , który pozdrawia zapatrzonych w niego młodych ludzi. Widoczne tam promienie światła symbolizują strumienie miłosierdzia płynące z serca Jezusa. Przygotowano pojedynczy znaczek o wartości 2,5 zł, znaczek w bloku za 6 zł (w którym w promieniach światła można odczytać słowa Koronki do Bożego Miłosierdzia)oraz arkusze z czteroma znaczkami. Wszystkie, co cenią filateliści, zostały przygotowane w pracochłonnej technice rotograwiury.

Znaczek za 2,5 zł został wydrukowany w nakładzie ponad 1 mln egzemplarzy. Jak zapowiedzieli przedstawiciele Poczty Polskiej, gdyby ich jednak zabrakło, brany jest pod uwagę dodruk. "Po raz pierwszy w historii polskiej filatelistyki wydajemy znaczek z wizerunkiem papieża Franciszka" - mówiła Kłoda-Dębska. Dodała, że wcześniej Poczta Polska wyemitowała ponad 100 znaczków z Janem Pawłem II i jeden z Benedyktem XVI.

Przed ŚDM emitowane były trzy serie znaczków: w grudniu 2014, w kwietniu 2015 i w maju 2016.

Poczta Polska przygotowała także kartkę pocztową z postacią patrona młodych bł. Pier Giorgio Frassatiego , którego relikwie będą przed i w trakcie ŚDM wystawione w kilku polskich kościołach oraz kartkę pocztową upamiętniającą pobyt Ojca Świętego na Jasnej Górze.

Wiceprezes Poczty Polskiej Wiesław Włodek zapewnił, że firma jest przygotowana do obsługi zwiększonej liczby przesyłek w trakcie ŚDM i ich terminowego dostarczenia. "W okresie świątecznym czy w czasie Bożego Narodzenia czy Świąt Wielkanocnych znacznie większe wolumeny przesyłek przechodzą przez sortownie Poczty Polskiej, więc nie przewidujemy żadnego zagrożenia pod tym względem" - mówił Włodek.

Metropolita krakowski kard. Stanisław Dziwisz dziękował Poczcie Polskiej i za emisję znaczków, i za zaangażowanie w działania logistyczne. "Myślę , że Polska bardzo zyskuje (z racji ŚDM - PAP) rozgłos w świecie i myślę, że i materialnie" - mówił kard. Stanisław Dziwisz. "Tak było we wszystkich krajach, gdzie odbywały się te spotkania" - powiedział. Dodał, że czasem na początku pytano, ile to będzie kosztowało, a potem się okazywało się, że po ŚDM "często są zyski".

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)