H&M przenosi sprzedaż do internetu. Setki sklepów do likwidacji
H&M zamknie 250 sklepów na całym świecie. Przez pandemie koronawirusa, drugi na świecie gigant odzieżowy planuje zwiększyć sprzedaż internetową, liwidując przy tym wiele placówek stacjonarnych.
01.10.2020 13:33
Pandemia koronawirusa sprawiła, że spora część klientów sklepu przeniosła się do internetu. Dlatego, aby sprostać nowym wymaganiom klientów, H&M zapowiada zwiększenie inwestycji na rozwiązania cyfrowe.
I chociaż we wrześniu sprzedaż w H&M rosła, nadal była o 5% niższa niż w tym samym miesiącu w 2019 r.
Gigant odzieżowy ma 5 tys. sklepów na całym świecie, a zlikwidować planuje 250 z nich. Nie ma jeszcze informacji, ile sklepów miałoby być zlikwidowane w poszczególnych krajach.
Do tej pory zamkniętych zostało 166 sklepów marki H&M na całym świecie. Wiele placówek czasowo nie funkcjonuje albo mają ograniczone godziny otwarcia przez obostrzenia.
Nie tylko H&M zamyka sklepy. Niedawno informowaliśmy o tym, że ZARA zlikwiduje ponad 1000 sklepów na całym świecie. Do odstrzału pójdą głównie lokale w Europie i Azji. Właściciel chce zredukować liczbę sklepów z 7,4 tys. do około 6,7-6,9 tys., przy czym planuje otworzyć około 450 nowych placówek. Koncern wskazuje jednak na potencjał sprzedaży online.W pierwszym kwartale ZARA sprzedała w internecie o 50 proc. więcej niż w tym samym okresie rok temu.
Koronawirus udowodnił, jak wielki potencjał tkwi w branży e-commerce. Ostatnio przekonała się o tym również polska marka Wólczanka, której udział sprzedaży online wyniósł aż 70,2 proc. w II kwartale 2020 r. M.in. dlatego sklep miał największą dynamikę sprzedaży spośród wszystkich marek modowych grupy VRG (Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano oraz W.Kruk).