Sieci handlowe wiedzą, jak przyciągnąć naszą uwagę na zakupach. I uszczuplić nasze portfele

Produkt gratis, 30-50 proc. więcej produktu, obniżona cena, wyprzedaż, kupisz dwa to trzeci dostaniesz za połowę ceny. Sklepy robią wiele, by skłonić nas do zakupów. Czy to działa? Tak, bo dobrze zakomunikowana promocja zwraca naszą uwagę na poziomie podświadomym. A co działa na nas najbardziej?

- Promocje są zakodowane w naszym mózgu i tego szukamy - mówi Wiktor Miałkowski z Pro Business Solutions
Źródło zdjęć: © Fotolia

Najbardziej pożądaną promocją produktów żywnościowych jest wersja "1+1 Gratis" – taką odpowiedź wskazało aż 44 proc. badanych. Trzy następne najbardziej pożądane mechanizmy promocyjne to "drugi i kolejny w niższej cenie", "wielopaki" oraz "tematyczne okazje i wyprzedaże" - pokazały wyniki badania zlecone przez Grupę AdRetail.

- Inne badania pokazują, że promocje są zakodowane w naszym mózgu i tego szukamy. Wiele osób mówi, że na nich to nie działa, natomiast badania pokazują jednoznacznie, jeżeli promocja jest dobrze zakomunikowana zwraca naszą uwagę najczęściej na poziomie podświadomym - mówi Wiktor Miałkowski, partner w firmie Pro Business Solutions.

Postępowanie sieci handlowych wyraźnie pokazuje, że próbują one znaleźć kompromis między dobrą ceną i skłonieniem kupujących do zwiększenia jednorazowych zakupów. Zapewnia to np. mechanizm "Multi buy", czyli "Extra cena przy zakupie kilku sztuk". Sieci nauczyły się, że oferta super ceny przy zakupie jednej sztuki produktu, bardzo często kończy się zdyskontowaniem standardowych zakupów, bez żadnej wartości dodanej dla sieci.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Bez uprawnień, bez poszanowania zasad. Rolniczka w rękach policji
Bez uprawnień, bez poszanowania zasad. Rolniczka w rękach policji
Nie rozbił kumulacji, a wygrał w Eurojackpot. Oto nagroda Polaka
Nie rozbił kumulacji, a wygrał w Eurojackpot. Oto nagroda Polaka
Wydano ostrzeżenie przed syropem. Zgony dzieci w Indiach
Wydano ostrzeżenie przed syropem. Zgony dzieci w Indiach
Brytyjczycy jak Polacy w PRL. Zmiany na półkach ze słodyczami
Brytyjczycy jak Polacy w PRL. Zmiany na półkach ze słodyczami
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców