Skandal cukierniczy w Japonii. Nie potrafią ustalić przyczyny

Zamieszanie wokół ciast w Japonii. Ponad 800 świątecznych wypieków trafiło do klientów w "różnym stanie zniszczenia". - Zawiedliśmy oczekiwania wielu klientów. Odpowiedzialność spoczywa na naszej firmie — powiedział dyrektor zarządzający Kazuhisa Yokoyama

Ogromne zamieszanie w Japonii wokół ciast (zdj. ilustracyjne)
Ogromne zamieszanie w Japonii wokół ciast (zdj. ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © Getty Images | Taro Karibe
oprac. KRWL

27.12.2023 | aktual.: 27.12.2023 11:07

Japoński operator domów towarowych Takashimaya poinformował w środę, że nie jest w stanie ustalić przyczyn, dla których ponad 800 świątecznych ciast, które dostarczyli do drzwi swoich klientów, dotarło w różnym stanie zniszczenia.

"Odpowiedzialność spoczywa na naszej firmie"

Dyrektor zarządzający Kazuhisa Yokoyama, podczas konferencji prasowej w Tokio, wyraził swoje ubolewanie i przeprosił za incydent, który wywołał wiele dyskusji w mediach społecznościowych. "Zawiedliśmy oczekiwania wielu klientów. Odpowiedzialność spoczywa na naszej firmie" - powiedział Yokoyama, podkreślając, że firma jest świadoma swojej odpowiedzialności.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Za rolę w "rodzinka.pl" kupiłem sobie mieszkanie - Tomasz Karolak - Biznes Klasa #10

Takashimaya potwierdziła, że do wtorkowego wieczora 807 z około 2900 truskawkowych ciast, które sprzedawano online, zostało dostarczonych klientom z uszkodzeniami. Ciasta, które były oferowane przez ekskluzywny dom towarowy, zostały wycenione na 5400 jenów (ok. 150 zł).

Ciasta zostały wyprodukowane i zamrożone przez cukiernię Win's Ark Co. i dostarczone przez Yamato Transport Co. Dochodzenia przeprowadzone przez obie firmy wykazały, że zarządzanie temperaturą produktów było odpowiednie — oświadczył dyrektor Yokoyama.

Takashimaya zdecydowała, że nie będzie dalej badać tej sprawy, powołując się na trudności w całkowitym odtworzeniu sytuacji — dodał.

W przyszłości wzmocnimy relacje z naszymi partnerami biznesowymi, aby ulepszyć system zarządzania i zapobiec ponownemu wystąpieniu takiej sytuacji - powiedział Yokoyama, zobowiązując się do podjęcia działań na rzecz poprawy sytuacji.

"Zdezelowane" ciasta zalały sieć

Wielu klientów udostępniło w mediach społecznościowych zdjęcia swoich ciast, które dotarły do nich całkowicie zapadnięte lub z truskawkami zsuwającymi się z roztopionej bitej śmietany. Zdjęcia te stały się punktem zaczepienia dla dyskusji na temat jakości produktów dostarczanych przez Takashimaya.

Źródło artykułu:PAP
wiadomościgospodarkacukiernictwo
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)