Skandal cukierniczy w Japonii. Nie potrafią ustalić przyczyny
Zamieszanie wokół ciast w Japonii. Ponad 800 świątecznych wypieków trafiło do klientów w "różnym stanie zniszczenia". - Zawiedliśmy oczekiwania wielu klientów. Odpowiedzialność spoczywa na naszej firmie — powiedział dyrektor zarządzający Kazuhisa Yokoyama
27.12.2023 | aktual.: 27.12.2023 11:07
Japoński operator domów towarowych Takashimaya poinformował w środę, że nie jest w stanie ustalić przyczyn, dla których ponad 800 świątecznych ciast, które dostarczyli do drzwi swoich klientów, dotarło w różnym stanie zniszczenia.
"Odpowiedzialność spoczywa na naszej firmie"
Dyrektor zarządzający Kazuhisa Yokoyama, podczas konferencji prasowej w Tokio, wyraził swoje ubolewanie i przeprosił za incydent, który wywołał wiele dyskusji w mediach społecznościowych. "Zawiedliśmy oczekiwania wielu klientów. Odpowiedzialność spoczywa na naszej firmie" - powiedział Yokoyama, podkreślając, że firma jest świadoma swojej odpowiedzialności.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Za rolę w "rodzinka.pl" kupiłem sobie mieszkanie - Tomasz Karolak - Biznes Klasa #10
Takashimaya potwierdziła, że do wtorkowego wieczora 807 z około 2900 truskawkowych ciast, które sprzedawano online, zostało dostarczonych klientom z uszkodzeniami. Ciasta, które były oferowane przez ekskluzywny dom towarowy, zostały wycenione na 5400 jenów (ok. 150 zł).
Ciasta zostały wyprodukowane i zamrożone przez cukiernię Win's Ark Co. i dostarczone przez Yamato Transport Co. Dochodzenia przeprowadzone przez obie firmy wykazały, że zarządzanie temperaturą produktów było odpowiednie — oświadczył dyrektor Yokoyama.
Takashimaya zdecydowała, że nie będzie dalej badać tej sprawy, powołując się na trudności w całkowitym odtworzeniu sytuacji — dodał.
W przyszłości wzmocnimy relacje z naszymi partnerami biznesowymi, aby ulepszyć system zarządzania i zapobiec ponownemu wystąpieniu takiej sytuacji - powiedział Yokoyama, zobowiązując się do podjęcia działań na rzecz poprawy sytuacji.
"Zdezelowane" ciasta zalały sieć
Wielu klientów udostępniło w mediach społecznościowych zdjęcia swoich ciast, które dotarły do nich całkowicie zapadnięte lub z truskawkami zsuwającymi się z roztopionej bitej śmietany. Zdjęcia te stały się punktem zaczepienia dla dyskusji na temat jakości produktów dostarczanych przez Takashimaya.