Soplica aktywnie walczy z pijaństwem
Soplica, marka wódki należąca do CEDC, namawia konsumentów, by podpisali petycję skierowaną do Komisji Europejskiej w sprawie montażu alkomatów w samochodach.
16.12.2008 12:51
Soplica, marka wódki należąca do CEDC, namawia konsumentów, by podpisali petycję skierowaną do Komisji Europejskiej w sprawie montażu alkomatów w samochodach.
Petycję można składać na stronie www.alkocasco.pl lub w jednym z ośmiu miast w Polsce. Jest to apel do Komisji Europejskiej, by zachęcała producentów do seryjnego wyposażania samochodów w alkomat. Zbiórka podpisów pod petycją została zorganizowana w ramach akcji społecznej AlkoCasco - Alkomat w każdym aucie, zainicjowanej przez producenta wódki Soplica. Poprzednio w ramach akcji kierowcy otrzymywali bezpłatne alkomaty oraz ulotkę edukacyjną, dotyczącą problemu tzw. nieświadomie pijanych kierowców.
W Polsce odsetek osób, które sądzą, że stężenie alkoholu w organizmie spadło już poniżej progu określonego prawem, jest bardzo wysoki.
Soplica to szósta marka wódki w Polsce pod względem ilości sprzedaży. Od ub. r. jest w tzw. klubie milionerów, wśród wódek, które sprzedają ponad milion skrzynek po 9 litrów alkoholu każda w ciągu roku.