Spadek rynku reklamowego w I półroczu wyniósł 11,4 proc. - Starlink
4.8.Warszawa (PAP) - Według domu mediowego Starlink w I półroczu 2009 szacowana wartość netto rynku reklamowego wyniosła 3,432 mld zł, czyli o 11,4 proc. mniej niż w analogicznym...
04.08.2009 | aktual.: 04.08.2009 09:26
4.8.Warszawa (PAP) - Według domu mediowego Starlink w I półroczu 2009 szacowana wartość netto rynku reklamowego wyniosła 3,432 mld zł, czyli o 11,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - podały we wtorek Wirtualnemedia.
W porównaniu z pierwszym półroczem 2008 jedynie internet odnotował wzrost przychodów o 10,2 proc. Pozostałe media miały ujemną dynamikę. Reklama kinowa straciła 8,1 proc., reklama zewnętrzna 11,2 proc., telewizja 12,8 proc., radio 13 proc., magazyny 15,5 proc. oraz dzienniki 20,2 proc..
"Trudno jest oszacować wartość rynku reklamowego do końca roku, ponieważ sytuacja zmienia się dosyć dynamicznie. Z pewnością widać, że na rynku jest mniej pieniędzy. Niemniej uważamy, że nadchodzące półrocze będzie okresem większej stabilizacji, a przede wszystkim czasem bardziej wyważonej polityki rabatowej stacji TV" - powiedziała Wirtualnymmediom Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna Starlinka.
"Konsekwencje usztywnienia polityki cenowej przez nadawców telewizyjnych mogą być dwojakie. Klienci, którzy będą walczyć o utrzymanie zakładanego wcześniej poziomu aktywności w telewizji mogą redukować wydatki w pozostałych mediach. Z drugiej strony pojawi się też pewna grupa reklamodawców, których budżet nie pozwoli już na realizację sensownej kampanii w TV w związku z czym będą szukali tańszej alternatywy" - dodała.(PAP)
epo/ jtt/