SPAR rusza na podbój północnej Polski
Kilkadziesiąt nowych sklepów rocznie oraz ewentualne przejęcia innych sieci. Szef SPAR Polska przyznaje, że w ciągu kilkunastu lat kierowana przez niego firma chce mieć w Polsce ponad tysiąc placówek handlowych. To ambitne plany. Obecnie największa sieć handlowa w Polsce - Biedronka - ma ponad 2100 sklepów.
21.01.2013 | aktual.: 21.01.2013 09:20
50 nowych sklepów w 2013 r. to cel minimum - powiedział w rozmowie z Portalem Spożywczym Wojciech Bystroń, prezes zarządu SPAR Polska.
- Naszym marzeniem jest ponad 1000 sklepów w Polsce. Wzorem, który chcielibyśmy powielić w naszym kraju jest to, co udało się zrobić SPAR w Austrii, gdzie po 50 latach ekspansji, na dużo mniejszym rynku niż polski, osiągnięto liczbę ok. 1,5 tys. sklepów - powiedział Bystroń. Jak zauważył, przy tempie 50 otwieranych sklepów rocznie w Polsce czterocyfrowy wynik dałoby się osiągnąć w ciągu osiemnastu lat.
Obecnie SPAR posiada w Polsce ponad 100 sklepów i działa głównie w południowych województwach. Prezes Bystroń zapowiedział jednak, że w latach 2013/2014 sieć uzyska zasięg ogólnopolski.
- To, jaki jest potencjał marki, pokazuje chociażby rynek RPA, gdzie sieć ma ponad 800 sklepów o powierzchni ponad 1000 mkw., są to często placówki bardzo nowoczesne. To jeden z trzech największych operatorów detalicznych w RPA. Firma nadal się tam rozwija, oczywiście nie jest to rozwój bardzo dynamiczny, ale sieć osiągnęła już potężną skalę - powiedział Bystroń. - Chcemy po prostu zrobić to w Polsce, co SPAR International robi na rynkach, na których już działa - podkreślił.
Wywodząca się z Holandii marka SPAR jest obecna w 36 państwach świata. W Polsce działają trzy rodzaje sklepów: EuroSpar, Spar Market i Spar Express. Oprócz markowych produktów sieć oferuje również towary pod własnym logo.