Spółki marketingu mobilnego PPWK i MNI w 09 wypracują 25 mln zł zysku brutto
17.8.Warszawa (PAP) - Spółki należące do PPWK i MNI, działające na rynku marketingu mobilnego i usług dodanych, które docelowo znajdą się w PPWK, wypracują w tym roku 25 mln zł...
17.08.2009 | aktual.: 17.08.2009 14:39
17.8.Warszawa (PAP) - Spółki należące do PPWK i MNI, działające na rynku marketingu mobilnego i usług dodanych, które docelowo znajdą się w PPWK, wypracują w tym roku 25 mln zł zysku brutto przy sprzedaży rzędu 170 mln zł, a nawigacja i kartografia cyfrowa przyniesie 0,15 mln zł zysku przy sprzedaży 3 mln zł - podało PPWK w komunikacie.
PPWK planuje do końca tego roku zakończyć porządkowanie struktury organizacyjnej i własnościowej grupy oraz skoncentrować się na obszarach najbardziej rentownych - marketingu mobilnym, mobilnych usługach dodanych, nawigacji satelitarnej i kartografii cyfrowej.
Spółka zastrzegła, że tempo przekształceń struktury właścicielskiej nie jest w pełni od niej zależne, dlatego nie można obecnie określić, od którego momentu wyniki poszczególnych spółek będą konsolidowane w sprawozdaniu finansowym.
Z tego względu podane szacunki wyników nie są formalną prognozą wyniku finansowego.
"Planujemy osiągnąć strukturę grupy, na którą będą się składały dwie spółki - MNI Premium (uprzednio połączona z EL2) oraz Navigo" - poinformowano w raporcie.
W pierwszej z nich skoncentrowane mają zostać medialne usługi dodane oraz marketing mobilny, druga z kolei to wykorzystanie cyfrowych danych kartograficznych na rynku konsumenckim (nawigacja satelitarna z wykorzystaniem różnych urządzeń) oraz biznesowym (serwery danych i usługi).
Przedstawiciele PPWK oceniają, że rynek mobilnego marketingu i usług dodanych jest we wczesnej fazie rozwoju i ma przed sobą spory potencjał wzrostu.
Podstawowym kierunkiem ekspansji, obok tradycyjnych obszarów, jak marketingowa sprzedaż kontentu mobilnego, będą w drugim półroczu duże projekty marketingu mobilnego oraz loterie realizowane z rozpoznawalnymi partnerami.
"Nawigacja i kartografia cyfrowa to rynek zdecydowanie mniejszy od mobilnego marketingu i usług dodanych. Jest jednak na tyle perspektywiczny, że zarząd PPWK uznał za celowe aktywne działanie na nim poprzez własną spółkę" - poinformowało PPWK.
Zmiany w organizacji grupy nastąpią w sześciu etapach - fuzja spółek MNI Premium i EL2, fuzja MNI Telecom i Neotel, sprzedaż spółki Długie Rozmowy do MNI Telecom, wydzielenie działalności wydawniczej do spółki PPWK Sp. z o.o. i jej sprzedaż, wykupienie przez MNI od PPWK akcji MNI Telecom (do 100 proc.) w zamian za posiadane akcje MNI Premium oraz podniesienie kapitału w PPWK, które obejmie MNI w zamian za pozostałe akcje MNI Premium (w wyniku tej transakcji PPWK będzie właścicielem 100 proc. akcji MNI Premium). (PAP)
morb/ ana/