Sprzedaż outdooru w 2012 r. spadła rdr o 6,26 proc. - IGRZ
28.01. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej w całym 2012 roku była niższa w stosunku do 2011 roku o 6,26 proc. i wyniosła 561,73 mln zł - poinformowała w raporcie...
28.01.2013 | aktual.: 28.01.2013 18:23
28.01. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej w całym 2012 roku była niższa w stosunku do 2011 roku o 6,26 proc. i wyniosła 561,73 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).
"Wynik po pierwszym półroczu 2012 roku pozwalał rokować utrzymanie sprzedaży na poziomie dwóch wcześniejszych lat. Jednakże straty spowodowane znaczącym spadkiem sprzedaży w trzecim kwartale nie pozwoliły na osiągnięcie takiego wyniku" - podano w raporcie.
"Bliższe spojrzenie na sprzedaż w okresie przed, w trakcie i po EURO 2012 (czerwiec i lipiec 2012) pozwala także twierdzić, że piłkarskie mistrzostwa negatywnie wpłynęły na wykorzystanie potencjału OOH" - dodano.
Wpływy z tytułu reklamy tranzytowej w 2012 roku były wyższe w porównaniu z 2011 rokiem o 2,24 proc. i wyniosły łącznie 18,41 mln zł.
W samym IV kw. 2012 roku wartość rynku reklamy zewnętrznej spadła o 6,52 proc. rdr do 148,76 mln zł. (PAP)
kam/ ana/