Sprzedaż outdooru w I poł. '13. spadła rdr o 17,7 proc. - IGRZ
23.07. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej w I półroczu 2013 r. była niższa rdr o 17,7 proc. i wyniosła 236,74 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza...
23.07.2013 | aktual.: 23.07.2013 09:23
23.07. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej w I półroczu 2013 r. była niższa rdr o 17,7 proc. i wyniosła 236,74 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).
"Główni reklamodawcy out of Home przeznaczyli w pierwszym półroczu 2013 roku na reklamę swoich produktów znacząco mniej środków finansowych: po 10 mln zł w sektorach +sprzedaż+ i +motoryzacja/transport+, 8 mln zł w sektorze +żywność+, 6 mln zł w sektorze +telekomunikacja+, 4 mln zł w sektorze +rozrywka/kultura+. Nadal jednak pozostają niezmiennie kluczowymi klientami out of Home w Polsce" - czytamy w raporcie.
W samym II kwartale 2013 r. wartość rynku reklamy zewnętrznej wyniosła 136,12 mln zł i była niższa rdr o blisko 18 proc.
Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży out of Home wyniósł w II kwartale ponad 3,3 proc. Wpływy z tytułu reklamy tranzytowej były niższe w porównaniu z II kwartałem 2012 r. o ponad 36 proc. (PAP)
jow/ asa/