Sprzedaż outdooru w III kwartale 2010 wzrosła rdr o 1 proc. - IGRZ
28.10. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej wzrosła w trzecim kwartale 2010 roku w ujęciu rok do roku o 1 proc. do 135,9 mln zł. Po trzech kwartałach spadła o 3,5...
28.10.2010 | aktual.: 28.10.2010 09:38
28.10. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej wzrosła w trzecim kwartale 2010 roku w ujęciu rok do roku o 1 proc. do 135,9 mln zł. Po trzech kwartałach spadła o 3,5 proc. do 432,5 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).
"Osiągnięta wielkość sprzedaży w trzecim kwartale 2010 oraz wynik łączny po dziewięciu miesiącach bieżącego roku odzwierciedlają prognozy Izby z początku tego roku. IGRZ opierała swoje przewidywania na danych pochodzących od jej członków i skłaniała się ku wynikowi zbieżnemu z rokiem 2009. Uważamy, że osiągnięcie takiego wyniku jest nadal możliwe, ponieważ zainteresowanie klientów powierzchniami out of home w czwartym kwartale jest znaczące" - napisano.
"Nie bez wpływu na ostateczny wynik będą kampanie związane z wyborami samorządowymi. Dotyczy to przede wszystkim wykorzystania powierzchni ekspozycyjnych dla akcji lokalnych (poszczególnych kandydatów na radnych, prezydentów miast, burmistrzów i wójtów). Nie należy się jednak spodziewać wpływów porównywalnych do poprzednich wyborów samorządowych. Drugim istotnym czynnikiem dla wielkości sprzedaży w ostatnim kwartale bieżącego roku będzie wielkość promocji przedświątecznych (grudzień 2010). W ostatnich dwóch latach była mniejsza, aniżeli w latach wcześniejszych (efekt spowolnienia rynku)" - dodano.
Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży out of home wyniósł w trzecim kwartale 2010 roku 2,56 proc. wobec 3,8 proc. w trzecim kwartale 2009 roku. Wartość rynku reklamy na środkach komunikacji wyniosła w minionym kwartale 3,5 mln zł wobec 5,1 mln zł rok wcześniej.(PAP)
epo/ jtt/