Sprzedaż Poczty dla biznesu wzrosła o 20% r/r w usługach kurierskich w 2016 r. 

Warszawa, 22.02.2017 (ISBnews) - Sprzedaż usług Poczty Polskiej dla biznesu w ub. roku wzrosła o 20% w skali roku w kategorii usług kurierskich i o 17% w ujęciu całego biznesu paczkowego, podała Poczta.

SKOMENTUJ

"Aż o jedną piątą wzrosła sprzedaż usług kurierskich w Poczcie Polskiej w 2016 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Cały rynek paczkowy dla biznesu w Poczcie Polskiej wzrósł w tym czasie o 17%. Dynamicznie rozwijają się także usługi z opcją odbioru w punkcie. W porównaniu do 2015 roku ich sprzedaż usług wzrosła o dwie trzecie" - czytamy w komunikacie.

W ramach rozwoju oferty dla e-commerce Poczta Polska wprowadziła w ubiegłym roku nowe kategorie wagowe paczek.

"Zmiany stały się dużym udogodnieniem dla przedsiębiorców z branży e-commerce. Nasze działania sprzedażowe spowodowały, że na koniec 2016 roku pozyskaliśmy o 4,5% klientów umownych więcej niż rok wcześniej" - zaznaczył dyrektor zarządzający pionem sprzedaży Poczty Polskiej Paweł Kopeć, cytowany w komunikacie.

Ponadto klienci biznesowi Poczty Polskiej w dalszym ciągu chętnie korzystają z usługi z opcją "pobranie". W zeszłym roku sprzedaż usług z takim rozwiązaniem wzrosła o 13% w porównaniu do 2015 roku.

"Oznacza to, że klienci w dalszym ciągu cenią sobie swobodę wyboru i bezpieczeństwo, pozostawiając do ostatniej chwili finalizację transakcji" - skomentował Kopeć.

W ubiegłym roku Poczta Polska dynamicznie rozwijała segment paczkowy poprzez nową ofertę i strategiczne alianse. Budując pozycję w przestrzeni międzynarodowej Poczta podpisała porozumienie o strategicznej współpracy w skali globalnej z chińskim gigantem kurierskim, STO Express, który wysyła ponad 14 mld przesyłek rocznie. Współpraca z Pocztą Polską dotyczy logistyki, magazynowania, konfekcjonowania i dostarczania przesyłek na terenie Europy i Azji.

Firma podpisała również strategiczne porozumienie z Ruch S.A, zwiększając docelowo sieć punktów odbioru do prawie 7 tys. Tym samym sieć click & colect Poczty Polskiej jest dziś największą tego typu w kraju. Dodatkowo, od listopada klienci sklepu prowadzonego przez Allegro - największą platformą handlu elektronicznego w Polsce - mogą korzystać z trzech rodzajów przesyłek obsługiwanych przez Pocztę: przesyłki e-commerce, Pocztex Ekspres 24 i Pocztex Kurier 48, przypomniano.

(ISBnews)

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

To koniec odlewni. Ministerstwo pozbawia pracowników złudzeń
To koniec odlewni. Ministerstwo pozbawia pracowników złudzeń
Pryszczyca. Polski park narodowy wprowadza środki zapobiegawcze
Pryszczyca. Polski park narodowy wprowadza środki zapobiegawcze
Dramat psów z pseudohodowli. Gwiazda chce adoptować jednego z 34
Dramat psów z pseudohodowli. Gwiazda chce adoptować jednego z 34
Co ze świętem w sobotę? Oto wytyczne dla pracodawców
Co ze świętem w sobotę? Oto wytyczne dla pracodawców
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
42 godziny bez przerwy. Na forach pracowników Biedronki wrze
42 godziny bez przerwy. Na forach pracowników Biedronki wrze
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend