Sprzedaż w małych i średnich w sieciach FMCG spadła o 2,9%
Warszawa, 12.06.2014 (ISBnews) - Sprzedaż detaliczna w sieciach detalicznych FMCG małego i średniego formatu (z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów)...
12.06.2014 | aktual.: 12.06.2014 16:59
Sprzedaż detaliczna w sieciach detalicznych FMCG małego i średniego formatu (z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów) spadła o 2,9% r/r w maju, zaś w ujęciu miesięcznym zmniejszyła się o 8,8%, podała Polska Izba Handlu (PIH).
"Sprzedaż miesiąc do miesiąca tak znacznie spadła ze względu na inny układ Świąt Wielkanocnych, natomiast spadek w stosunku do poprzedniego roku, może wynikać z zamknięcia niektórych placówek handlowych należących do Członków PIH" - skomentowała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu, cytowana w komunikacie.
Prognoza opiera się na sondażu przeprowadzonym wśród właścicieli handlowych sieci detalicznych FMCG małego i średniego formatu należących do PIH (z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów), stanowiących łącznie ok. 20% rynku.