Stadion Narodowy sam się finansuje, chce być w międzynarodowej elicie aren
Spółka PL2012+, operator Stadionu Narodowego, sama się finansuje i spodziewa się frekwencji na poziomie 1,5-1,7 mln osób w tym roku, poinformował agencję ISBnews prezes Marcin Herra. Arena ma trwale dołączyć do międzynarodowej elity tego typu obiektów.
Spółka PL2012+, operator Stadionu Narodowego, sama się finansuje i spodziewa się frekwencji na poziomie 1,5-1,7 mln osób w tym roku, poinformował agencję ISBnews prezes Marcin Herra. Arena ma trwale dołączyć do międzynarodowej elity tego typu obiektów.
- Spółka PL2012+, operator stadionu, sama się finansuje, bez dopłat od państwa. Mamy wypełniony portfel wydarzeń, a przymiarki robimy już wręcz na lata 2017-2019. W ubiegłym roku odwiedziło nas 1,3 mln osób, w tym roku szacujemy frekwencję na 1,5-1,7 mln wizyt - już na poziomie topowych aren na świecie. Celem jest wejście do piątki najlepszych obiektów tego typu - powiedział ISBnews Herra.
Dodał, że na początku czerwca spółka planuje pokazać wyniki finansowe.
- Myślę, że będziemy mogli za kilkanaście dni pokazać fajne wyniki. Sytuacja zmieniła się znacząco na lepsze. Mamy bardzo duży wzrost przychodów r/r, przy kontrolowanych kosztach - dodał prezes.
Stadion określił jako miejsce spotkań kulturalnych, sportowych i biznesowych, a w portfelu wydarzeń ma być równowaga między tymi segmentami.
- W tym roku będzie łącznie 350 wydarzeń biznesowych, oczekujemy zwiększenia tej liczby w przyszłym roku. Duże wydarzenia (koncerty, wydarzenia sportowe) dają ok. 30% przychodów, długoletnie partnerstwa strategiczne sięgają 20%. To znakomity wynik na tle innych aren i będziemy informować o współpracy z największymi markami, w tym docelowo partnerze tytularnym. Produkty premium, szczególnie loże, oprócz rocznych umów, są coraz częściej wynajmowane na konkretne wydarzenia. Komercjalizacja powierzchni biurowych również postępuje. Szykujemy kolejne 4-5 umów - wymienił Herra w rozmowie z ISBnews.
Podsumował, że spółka ma wypełniony portfel dużych wydarzeń na 2014 i 2015, a zachęca do rozmów o największych eventach na 2016 r.
Spółka PL.2012+ jest operatorem Stadionu Narodowego od 1 stycznia 2013 roku.
Sebastian Gawłowski