Startuje VII edycja konkursu SEG Złota Strona Emitenta
10.06. Warszawa (PAP) - Rozpoczyna się kolejna VII edycja konkursu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych Złota Strona Emitenta. Konkurs składa się z trzech etapów, ogłoszenie wyników...
10.06. Warszawa (PAP) - Rozpoczyna się kolejna VII edycja konkursu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych Złota Strona Emitenta. Konkurs składa się z trzech etapów, ogłoszenie wyników za rok - poinformował SEG w komunikacie.
"Konkurs Złota Strona Emitenta stał się dla wielu spółek okazją do zrobienia corocznej rewizji swoich stron internetowych i oceny poziomu ich użyteczności dla inwestorów" - powiedział cytowany w komunikacie prezes SEG Mirosław Kachniewski.
"Każda spółka może również po I i II etapie otrzymać od SEG bezpłatną ekspertyzę z wyjaśnieniem oceny. Dzięki ocenie konkursowej co roku tworzy się obraz komunikacji korporacyjnej on-line na całym polskim rynku kapitałowym. Porównywalność kryteriów na przestrzeni lat i powszechność konkursu pozwala nam śledzić, jak zmieniają się strony www polskich emitentów" - dodał Kachniewski.
SEG publikuje co roku na podstawie Konkursu raport z najważniejszymi wnioskami i rekomendacjami dla spółek.
"Wydany w zeszłym tygodniu raport +Internetowa komunikacja spółek z akcjonariuszami - analiza przebiegu VI edycji konkursu Złota Strona Emitenta+ może być inspiracją dla spółek przy modyfikacji stron internetowych" - dodał Kachniewski.
Spółki giełdowe mają teraz ponad 3 miesiące na wprowadzanie zmian na swoich stronach internetowych.
W konkursie będą oceniane strony internetowe wszystkich spółek notowanych w dniu 27 września 2013 roku na rynku głównym i alternatywnym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółki zostaną podzielone na 5 kategorii konkursowych. Spółki z rynku głównego zostaną przyporządkowane do 3 kategorii według przynależności do indeksów giełdowych. Oddzielne dwie kategorie będą stanowiły spółki notowane na rynku NewConnect oraz wszystkie spółki zagraniczne (z Rynku Głównego oraz z rynku NewConnect) - poinformował SEG.
W I etapie (30 września 2013 - 4 lutego 2014) strony internetowe będą oceniane w trzech obszarach tematycznych: jak wygląda komunikacja z inwestorem, jaka jest zawartość informacyjna strony oraz jaka jest użyteczności serwisu. W każdym z obszarów sprawdzanych będzie od kilku do kilkunastu kryteriów.
W II etapie (11 lutego 2014 - 4 kwietnia 2014) spółki oceniane będą pod względem: jasności komunikatu, zawartości informacyjnej, komunikacji z inwestorem, innowacyjności komunikacji, ergonomii, zgodności z regułami nawigacji, poprawności zastosowanych technologii, estetyki strony, opinii przedstawicieli inwestorów indywidualnych, instytucjonalnych i zagranicznych. Wyłonione zostaną po 3 spółki z każdej kategorii.
W III etapie (9 kwietnia 2014 - 16 maja 2014) zostaną wybrane najlepsze spółki - po jednej z każdej kategorii. Finał Konkursu przewidziany jest na czerwiec 2014 roku podczas VI Kongresu Relacji Inwestorskich SEG.
Regulamin Konkursu, harmonogram oraz szczegółowe informacje nt. Złotej Strony Emitenta VII, a także raport "Internetowa komunikacja spółek z akcjonariuszami - analiza przebiegu VI edycji konkursu Złota Strona Emitenta" dostępne na stronie internetowej www.zse.seg.org.pl
Polska Agencja Prasowa jest patronem medialnym Konkursu. (PAP)
dan/