Stokrotka chce przebić konkurencję. Zapowiada mega obniżki cen. Reakcja na decyzję premiera

Stokrotka poszła drogą sieci Lidl i Aldi. Postanowiła wykorzystać rządową tarczę antyinflacyjną do ofensywy marketingowej, informującej o obniżkach cen żywności do 1 lutego. Sieć chwali się, że obniży ceny nawet 12 tys. produktów, w tym pieczywa i produktów mleczarskich. Jest to reakcja na ustawowe obniżenie podatku VAT na żywność.

Stokrotka obniży ceny 12 tys. produktów Stokrotka obniży ceny 12 tys. produktów
Źródło zdjęć: © EASTNEWS | Tadeusz Wypych/REPORTER
Michał Krawiel

Sieci handlowe reagują na obniżenie podatku VAT na żywność. O planowanych promocjach poinformowała Stokrotka, która chwali się tym, że wprowadzi rabat na 12 tysięcy produktów spożywczych.

Stokrotka idzie na całość

Sieć poinformowała, że jest odpowiedź nowe rządowe regulacje. Stokrotka zapowiada, że pieczywo, produkty mleczarskie czy warzywa i owoce, będą dostępnych w niższych cenach.

– Jako sieć zawsze postępujemy zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dlatego w związku z zapowiadanym zmniejszeniem podatku VAT podjęliśmy decyzję, że obniżamy ceny produktów w naszych sklepach. Dzięki temu klienci będą mogli znaleźć w całej sieci Stokrotka ponad 12 tysięcy artykułów spożywczych w atrakcyjnych, niższych cenach – mówi członek zarządu Stokrotki, dyrektor sprzedaży i marketingu Mirosław Wawryszczuk.

Czas inwestować w cyberbezpieczeństwo. "Nie wyprzedzimy grup hakerskich"

Tarcza antyinflacyjna pomoże dyskontom w zdobyciu rynku

Na tarczę antyinflacyjną, której częścią jest właśnie obniżka VAT-u, zareagował już inne sieci. Obniżki cen zapowiedziały Lidl i Aldi. Marketingowcy Aldiego szacują, że przecenione może być co najmniej 2 tys. produktów. W tym np. masło, mleko, śmietana, pieczywo, jabłka, marchew, ziemniaki. Wielkie marki rozegrają rządowe regulacje na swoich własnych warunkach, dzięki czemu jeszcze bardziej zdominują rynek sprzedaży detalicznej.

Zdaniem ekspertów to właśnie dyskonty najbardziej zyskają na obniżce podatku VAT. W tej chwili ponad 38 proc. rynku należy do dyskontów. Aldi, Biedronka, LidlNetto, wyprzedziły w trzecim kwartale 2021 roku pod względem udziału na rynku małoformatowy kanał dystrybucji, informował portal wiadomoscihandlowe.pl, powołując się na badania firmy Nielsen.

Wybrane dla Ciebie
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Rośnie chaos w Stanach. Zaczyna brakować monet
Rośnie chaos w Stanach. Zaczyna brakować monet
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce