Stokrotka chce przebić konkurencję. Zapowiada mega obniżki cen. Reakcja na decyzję premiera
Stokrotka poszła drogą sieci Lidl i Aldi. Postanowiła wykorzystać rządową tarczę antyinflacyjną do ofensywy marketingowej, informującej o obniżkach cen żywności do 1 lutego. Sieć chwali się, że obniży ceny nawet 12 tys. produktów, w tym pieczywa i produktów mleczarskich. Jest to reakcja na ustawowe obniżenie podatku VAT na żywność.
Sieci handlowe reagują na obniżenie podatku VAT na żywność. O planowanych promocjach poinformowała Stokrotka, która chwali się tym, że wprowadzi rabat na 12 tysięcy produktów spożywczych.
Stokrotka idzie na całość
Sieć poinformowała, że jest odpowiedź nowe rządowe regulacje. Stokrotka zapowiada, że pieczywo, produkty mleczarskie czy warzywa i owoce, będą dostępnych w niższych cenach.
– Jako sieć zawsze postępujemy zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dlatego w związku z zapowiadanym zmniejszeniem podatku VAT podjęliśmy decyzję, że obniżamy ceny produktów w naszych sklepach. Dzięki temu klienci będą mogli znaleźć w całej sieci Stokrotka ponad 12 tysięcy artykułów spożywczych w atrakcyjnych, niższych cenach – mówi członek zarządu Stokrotki, dyrektor sprzedaży i marketingu Mirosław Wawryszczuk.
Czas inwestować w cyberbezpieczeństwo. "Nie wyprzedzimy grup hakerskich"
Tarcza antyinflacyjna pomoże dyskontom w zdobyciu rynku
Na tarczę antyinflacyjną, której częścią jest właśnie obniżka VAT-u, zareagował już inne sieci. Obniżki cen zapowiedziały Lidl i Aldi. Marketingowcy Aldiego szacują, że przecenione może być co najmniej 2 tys. produktów. W tym np. masło, mleko, śmietana, pieczywo, jabłka, marchew, ziemniaki. Wielkie marki rozegrają rządowe regulacje na swoich własnych warunkach, dzięki czemu jeszcze bardziej zdominują rynek sprzedaży detalicznej.
Zdaniem ekspertów to właśnie dyskonty najbardziej zyskają na obniżce podatku VAT. W tej chwili ponad 38 proc. rynku należy do dyskontów. Aldi, Biedronka, Lidl i Netto, wyprzedziły w trzecim kwartale 2021 roku pod względem udziału na rynku małoformatowy kanał dystrybucji, informował portal wiadomoscihandlowe.pl, powołując się na badania firmy Nielsen.