Strata netto LPP w I kw. '10 r. 4,8 mln zł, sprzedaż LFL spadła o 21,7 proc. (opis)
13.05. Warszawa (PAP) - Strata netto grupy LPP w I kwartale 2010 roku wyniosła 4,8 mln zł wobec 7,8 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał...
13.05.2010 | aktual.: 13.05.2010 08:53
13.05. Warszawa (PAP) - Strata netto grupy LPP w I kwartale 2010 roku wyniosła 4,8 mln zł wobec 7,8 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być gorszy od konsensusu rynkowego zakładającego stratę na poziomie 0,9 mln zł.
Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł 8,5 mln zł wobec 2,75 mln zł straty w analogicznym okresie ubiegłego roku i był wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 6,2 mln zł EBIT.
Spółka podkreśla w komentarzu do wyników, że wypracowanie zysku operacyjnego w I kwartale tego roku wobec straty w analogicznym okresie ubiegłego roku wskazuje na poprawę sytuacji.
"Niemniej pamiętać należy, że odbyło się to dzięki podjęciu wielu działań obniżających koszty przy jednoczesnym obniżeniu przychodów ze sprzedaży osiąganych z jednostki powierzchni sieci sklepów. Oprócz działań związanych z obniżaniem kosztów funkcjonowania pozytywny wpływ na osiągnięty wynik miało umocnienie kursu PLN względem USD oraz fakt, że nie wystąpiła potrzeba dużej obniżki marż w okresie wyprzedaży występująca zazwyczaj w przypadku posiadania nadmiernej ilości towarów pozostających po kończącym się sezonie" - napisano.
"Poprawa wyniku netto (...) była mniejsza niż poprawa wyniku operacyjnego, co wynika głównie z negatywnego wpływu salda statystycznych różnic kursowych występujących wewnątrz GK LPP" - dodano.
Przychody grupy spadły w I kwartale do 424,5 mln zł z 463,1 mln zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 420,1 mln zł.
Sprzedaż w sklepach porównywalnych spadła w I kwartale 2010 o 21,7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).
W I kwartale 2010 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 223,4 mln zł, w placówkach Cropp Town w wysokości 78,9 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 56,2 mln zł, a w sklepach Mohito i Esotiq odpowiednio 13,4 mln zł i 8,6 mln zł.
W I kwartale 2010 roku uruchomiono 22 sklepy o łącznej powierzchni około 9 tys. m kw. (7 sklepów Reserved, 4 Cropp Town, 3 Esotiq, 6 House, 2 Mohito) zwiększając łączną powierzchnię do ok. 297 tys. m kw. (863 sklepy) z czego 96 tys. m kw. (199 sklepów) poza granicami Polski. (PAP)
pel/ jtt/