Strata netto LPP w I kw. '10 r. 4,8 mln zł, sprzedaż LFL spadła o 21,7 proc. (opis)

13.05. Warszawa (PAP) - Strata netto grupy LPP w I kwartale 2010 roku wyniosła 4,8 mln zł wobec 7,8 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał...

13.05. Warszawa (PAP) - Strata netto grupy LPP w I kwartale 2010 roku wyniosła 4,8 mln zł wobec 7,8 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być gorszy od konsensusu rynkowego zakładającego stratę na poziomie 0,9 mln zł.

Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł 8,5 mln zł wobec 2,75 mln zł straty w analogicznym okresie ubiegłego roku i był wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 6,2 mln zł EBIT.

Spółka podkreśla w komentarzu do wyników, że wypracowanie zysku operacyjnego w I kwartale tego roku wobec straty w analogicznym okresie ubiegłego roku wskazuje na poprawę sytuacji.

"Niemniej pamiętać należy, że odbyło się to dzięki podjęciu wielu działań obniżających koszty przy jednoczesnym obniżeniu przychodów ze sprzedaży osiąganych z jednostki powierzchni sieci sklepów. Oprócz działań związanych z obniżaniem kosztów funkcjonowania pozytywny wpływ na osiągnięty wynik miało umocnienie kursu PLN względem USD oraz fakt, że nie wystąpiła potrzeba dużej obniżki marż w okresie wyprzedaży występująca zazwyczaj w przypadku posiadania nadmiernej ilości towarów pozostających po kończącym się sezonie" - napisano.

"Poprawa wyniku netto (...) była mniejsza niż poprawa wyniku operacyjnego, co wynika głównie z negatywnego wpływu salda statystycznych różnic kursowych występujących wewnątrz GK LPP" - dodano.

Przychody grupy spadły w I kwartale do 424,5 mln zł z 463,1 mln zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 420,1 mln zł.

Sprzedaż w sklepach porównywalnych spadła w I kwartale 2010 o 21,7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).

W I kwartale 2010 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 223,4 mln zł, w placówkach Cropp Town w wysokości 78,9 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 56,2 mln zł, a w sklepach Mohito i Esotiq odpowiednio 13,4 mln zł i 8,6 mln zł.

W I kwartale 2010 roku uruchomiono 22 sklepy o łącznej powierzchni około 9 tys. m kw. (7 sklepów Reserved, 4 Cropp Town, 3 Esotiq, 6 House, 2 Mohito) zwiększając łączną powierzchnię do ok. 297 tys. m kw. (863 sklepy) z czego 96 tys. m kw. (199 sklepów) poza granicami Polski. (PAP)

pel/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie