Strefy wyprzedaży w Carrefourze hitem. W rok powstało ponad 150 takich miejsc

Inflacja uderza w portfele, a Polacy coraz uważniej liczą każdy grosz. Nic więc dziwnego, że nowe strefy w Carrefourze, które firma zaczęła testowo otwierać w ubiegłym roku, w ciągu kilkunastu miesięcy zagościły na stałe w ponad 200 sklepach sieci. Jak zapowiada przedstawiciel Carrefoura, na tym nie koniec.

Strefy wyprzedaży w Carrefourze hitem. W rok powstało ponad 150 takich miejsc
Strefy wyprzedaży w Carrefourze hitem. W rok powstało ponad 150 takich miejsc
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Carrefour
oprac. TOS

23.12.2022 | aktual.: 23.12.2022 14:36

Pod koniec grudnia 2021 roku Carrefour miał 37 stref wyprzedażowych w swoich sklepach, a obecnie jest to już 216 - informuje w piątek portal Wiadomości Handlowe, cytując przedstawiciela sieci Roberta Kępczyńskiego. Jak dodaje Kępczyński, strefy outlet działają obecnie we wszystkich rodzajach sklepów Carrefoura - od hipermarketów, przez supermarkety, po sklepy franczyzowe.

Carrefour, który ma w Polsce około 950 sklepów różnej wielkości, zaczął testować strefy wyprzedażowe pod koniec 2020 roku. Pierwsze tego typu działy pojawiły się w Parku Handlowym Zakopianka w Krakowie, Centrum Handlowym Atrium Targówek w Warszawie i Galerii Morena w Gdańsku. Kolejne trzy zostały otwarte w marcu 2021 roku, później pomysł nabrał rozpędu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Szansa na tańsze zakupy

W strefach outlet Carrefour sprzedaje produkty niespożywcze - artykuły wyposażenia wnętrz, dekoracyjne, sportowe, dla domu, zabawki, RTV/AGD po mocno obniżonych cenach. Towary są pogrupowane według cen - do 5, 10 i 15 złotych. Jak podają Wiadomości Handlowe, w przyszłym roku sieć chce dalej rozwijać takie strefy.

Popularność stref z tanimi produktami nie może dziwić w dobie szalejącej w Polsce drożyzny. Według ostatecznych danych GUS inflacja w listopadzie wyniosła 17,5 proc. To mniej niż w październiku, kiedy wzrost cen towarów i usług sięgnął 17,9 proc., jednak ekonomiści spodziewają się, że zanim drożyzna na dobre zacznie zwalniać, w najbliższych kilku miesiącach jeszcze przyspieszy. Szczyt inflacyjny powinien przypaść na początek 2023 roku - wtedy inflacja może przekroczyć nawet 20 proc.

Polacy zaciskają pasa

Z badania przeprowadzonego na Panelu Badawczym Ariadna przez firmę doradczą Research Partner wynika, że niemal 40 proc. ankietowanych Polaków, zadeklarowało mniejsze zakupy spożywcze na święta niż rok temu. Tylko 3 proc. ankietowanych chciało kupić więcej. 34 proc. planowało zaopatrzyć się w tyle samo produktów żywnościowych, co na święta 2021 roku. 17 proc. pytanych nie miało natomiast zdania na ten temat. Z kolei 6 proc. pytanych nie obchodzi świąt i w związku z tym nie kupuje żywności z tej okazji.

Jeśli chodzi o prezenty świąteczne, to 36 proc. Polaków stwierdziło, że kupi ich mniej niż przed rokiem. Jedynie 6 proc. uczestników badania chciało kupić ich więcej, a 31 proc. - tyle samo, co rok temu. 20 proc. nie ma zdania na ten temat. Do tego dochodzi 6 proc. osób, które z powodu nieobchodzenia świąt nie kupuje prezentów.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj

Źródło artykułu:WP Finanse
handelzakupycarrefour
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)