Syn Beckhamów podpisał kontrakt z Burberry. Eksperci: to zwykły nepotyzm
Brooklyn Beckham – najstarszy syn Victorii i Davida Beckhamów został fotografem Burberry - informuje "The Guardian". 16-latkowi powierzono wykonanie zdjęć do najnowszej kampanii perfum Burberry Brit.
Brooklyn Beckham - najstarszy syn Victorii i Davida Beckhamów został fotografem Burberry - informuje "The Guardian". 16-latkowi powierzono wykonanie zdjęć do najnowszej kampanii perfum Burberry Brit.
O podpisanym kontrakcie nastolatek poinformował w mediach społecznościowych. Informację potwierdziło później Burberry. Szczegóły kontraktu nie są jednak znane.
Pomysł zaangażowania do kampanii 16-latka wzburzył światowych fotografów. W Rozmowie z "Guardianem" fotograf mody Chris Floyd stwierdził, że decyzja o zatrudnieniu syna Beckhamów to "dewaluacja fotografii i brak szacunku dla pracowitych, doświadczonych specjalistów".
47-letni fotograf znany z portretów m.in. Paula McCartneya uważa, że Brooklynowi daleko do profesjonalizmu, a współpraca z Burberry to skutek popularności jego rodziców.
Floyd zatrudnienie niedoświadczonego Brooklyna określił jako "zwykły nepotyzm". - David i Victoria wspięli się na szczyt sami. Szczególnie ona ciężko na to pracowała, a teraz ich 16-letni syn przychodzi i ma to od tak. On nie zapracował na to ciężko, a to jest sprzeczne z tym, co reprezentują jego rodzice - stwierdził.
Fotograf przyznał, że decyzja Burberry o zatrudnieniu popularnego w internecie nastolatka, dla firmy być może jest mądrym wyborem, ale nie ma nic wspólnego z produkcją dobrej fotografii.
Inny fotograf Jon Gorrigan stwierdził, że jedyne co Brooklyn musi zrobić to nacisnąć spust aparatu. - On nie będzie robił oświetlenia czy obsługiwał programów graficznych. Będzie miał najlepszych modeli, najlepszy sprzęt - to wszystko znacznie zmniejsza ewentualne ryzyko.
Burberry odpowiada
- Brooklyna wyróżnia wielka dbałość o wizerunek, Instagram jest dla niego świetną platformą do zaprezentowania swojej pracy. Jego styl i postawa to dokładnie to, co chcieliśmy uchwycić w nowej kampanii naszego zapachu - odpowiada Christopher Bailey, dyrektor Burberry.
Brooklyna broni także Sarah Brimley, do niedawna asystentka fotografa mody Davida Bailey'ego.
- Nie sądzę, że jest zepsutym bachorem. Liczba ludzi, którzy ciężko pracują i tych, którzy mają wszystko od ręki nie jest proporcjonalna. Brooklyn ma jednak szczęście - mówi "Guardianowi" Brimley i dodaje, że obranie powolnego, stałego kierunku jest gwarancją sukcesu - jeśli ma się talent.
Zaangażowanie młodego Beckhama przez Burberry wzbudziło oczekiwane zainteresowanie. Zdjęcia wykonane przez młodego gwiazdora szybko rozprzestrzeniły się w mediach społecznościowych i cieszą się dużym zainteresowaniem w sieci.
Brooklyn Beckham jest drugim dzieckiem Victorii i Davida Beckhamów, które rozpoczęło współpracę z Burberry. Wcześniej w kampaniach brytyjskiej marki występował jego młodszy, 13-letni brat - Romeo. Świąteczną reklamę z jego udziałem w ciągu 48 godzin obejrzano 11 mln razy.