Synthos chce uruchomić w Brazylii produkcję kauczuku polibutadienowego (opis)
31.03. Warszawa (PAP) - Synthos zawarł z Grupą Michelin umowę licencyjną na produkcję kauczuku polibutadienowego w Brazylii. Spółka planuje uruchomić w tym kraju w 2017 r. zakład...
31.03.2014 | aktual.: 01.04.2014 13:26
31.03. Warszawa (PAP) - href="http://finanse.wp.pl/isin,PLDWORY00019,notowania-podsumowanie.html">SynthosSynthos (Zobacz notowania spółki ») zawarł z Grupą Michelin umowę licencyjną na produkcję kauczuku polibutadienowego w Brazylii. Spółka planuje uruchomić w tym kraju w 2017 r. zakład działający w oparciu o pozyskaną technologię - podał href="http://finanse.wp.pl/isin,PLDWORY00019,notowania-podsumowanie.html">SynthosSynthos w komunikacie. Spółka ma także umowy na dostawy kauczuku do zakładów Michelin i Pirelli w Brazylii.
Przedmiotem umowy licencyjnej jest udzielenie przez spółki Grupy Michelin licencji na technologię produkcji kauczuku polibutadienowego w Brazylii oraz przekazanie know-how w zakresie budowy instalacji służącej do produkcji kauczuku polibutadienowego.
"Nabycie licencji i know-how Michelin prowadzić będzie w przyszłości do rozbudowy zdolności produkcyjnych (href="http://finanse.wp.pl/isin,PLDWORY00019,notowania-podsumowanie.html">SynthosuSynthosu - przyp. PAP) w zakresie kauczuków polibutadienowych w wysokości nominalnej ok. 80.000 ton rocznie" - napisano w komunikacie.
href="http://finanse.wp.pl/isin,PLDWORY00019,notowania-podsumowanie.html">SynthosSynthos dodał, że planuje uruchomić w Brazylii w 2017 roku jednostkę produkcyjną działającą w oparciu o pozyskaną technologię.
Umowa zawarta została na okres 20 lat od chwili wejścia w życie.
href="http://finanse.wp.pl/isin,PLDWORY00019,notowania-podsumowanie.html">SynthosSynthos podał także, że zawarł umowy z Michelin i Pirelli Tyre na dostawy kauczuków polibutadienowych do zakładów tych koncernów w Brazylii.
Umowa z Michelin zawarta została na okres 20 lat od chwili wejścia w życie, a z Pirelli na 10 lat od chwili wejścia w życie.
Szacunkowa wartość umowy z Michelin to 1,15 mld zł, a z Pirelli 1,55 mld zł.
W przypadku wszystkich wspomnianych umów warunkiem zawieszającym jest wejście w życie umowy na dostawy butadienu ze spółki Braskem, dla której z kolei warunkiem wejścia w życie jest zapewnienie przez Braskem długoterminowych dostaw ropy naftowej do swoich zakładów.
href="http://finanse.wp.pl/isin,PLDWORY00019,notowania-podsumowanie.html">SynthosSynthos podał, że na razie ten ostatni warunek nie spełnił się. (PAP)
jow/ jtt/