Trwa ładowanie...
d1bvod8

Szczecin/ W przyszłym roku rozbudowa roweru miejskiego

W przyszłym roku szczeciński rower miejski obejmie prawobrzeżną część miasta. Szczecin ogłosił przetarg na rozbudowę systemu. W czerwcu mają już działać nowe stacje, w których do dyspozycji mieszkańców będzie nieco ponad 350 rowerów.

Share
d1bvod8

Zamówienie obejmuje łącznie 46 stacji głównie na prawobrzeżu Szczecina, ale także w dzielnicach Zachód i Południe, i 352 rowery - poinformował we wtorek operator roweru miejskiego gminna spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne (NiOL).

Rower miejski w prawobrzeżnej części Szczecina to nowość. Na lewobrzeżu głównie w centrum miasta działa on od sierpnia 2014 r. i cieszy się sporym zainteresowaniem wśród szczecinian i turystów.

Prawobrzeżne stacje mają ułatwić pasażerom Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju komunikację z pętlą przy ul. Turkusowej i przystankiem przy ul. Gryfińskiej.

d1bvod8

Poza wspomnianymi pętlą i przystankiem stacje powstaną także m.in. na rondzie w Zdrojach, przy tamtejszym szpitalu, przy pętlach autobusowych Słoneczne i Bukowe, a także filii urzędu miejskiego, czy dworcu PKP w Dąbiu.

Termin składania ofert mija 28 stycznia. Po zawarciu umowy wykonawca będzie miał 120 dni na realizację zamówienia. Jeżeli procedura przetargowa przebiegnie bez zakłóceń, nowe stacje i rowery mają pojawić się w czerwcu 2016 r.

Jak powiedział PAP rzecznik NiOL Wojciech Jachim, spółka nie wyklucza dalszej rozbudowy roweru miejskiego. Jeżeli zapadnie taka decyzja, to kolejne stacje będą powstawały raczej w Śródmieściu, gdzie ruch samochodów jest największy, niż w innych częściach miasta - dodał Jachim.

Obecnie system liczy 35 stacji i 370 rowerów. Jego utrzymanie w 2015 r. kosztowało około 1,2 mln zł.

Szczeciński rower miejski w 2013 r. wybrali do realizacji mieszkańcy w ramach budżetu obywatelskiego. Koszt tego przedsięwzięcia to niemal 2,7 mln zł.

d1bvod8

Podziel się opinią

Share
d1bvod8
d1bvod8