Trwa ładowanie...
media
06-08-2010 18:29

Sztuczki operatorów telewizyjnych

Jeśli myślisz, że silna konkurencja wymusza na firmach oferujących telewizję cyfrową rzetelną obsługę, to jesteś w grubym błędzie. Czasem uciekają się one do nieczystych chwytów, by postawić na swoim.

Sztuczki operatorów telewizyjnychŹródło: Jupiterimages
d2o77yl
d2o77yl

- Mamy skargi, że operatorzy zamieniają bez wiedzy klientów umowy zawarte na czas określony na umowy na czas nieokreślony. Niestety, w wielu przypadkach jesteśmy bezradni, ponieważ każdy operator indywidualnie ustala obowiązujący okres wypowiedzenia. Jeśli klient przegapi termin, to sam jest sobie winny. Czytajmy więc dokładnie dokumenty - przestrzega Jerzy Barański, miejski rzecznik konsumentów we Wrocławiu.

Nie zawsze jednak staranność ustrzeże nas przed niespodziankami. Pani Iwona zdecydowała się rozwiązać umowę z operatorem telewizji cyfrowej. Przypilnowała również, aby z odpowiednim wyprzedzeniem wysłać informację, że rezygnuje z jego usług.

- Dlatego zdziwiłam się, gdy pocztą nadal przychodziły rachunki, a esemesami - ponaglenia do zapłaty - wspomina.

Po wielu telefonach do biura obsługi klienta usłyszała, że jej pismo dotarło, ale nie zostało uwzględnione, ponieważ podpis był nieczytelny.
Jerzy Barański ocenia, że to niepoważne uzasadnienie.

d2o77yl

- Konsument ma obowiązek złożyć oświadczenie woli, że rezygnuje z danych usług. Prawo natomiast nie określa, jak jego podpis ma wyglądać. Może to być zwykła parafka zamiast pełnego imienia i nazwiska - potwierdza prawnik Marcin Zatorski.

Pani Iwona zamierza skorzystać z fachowej pomocy, żeby skutecznie rozstać się z firmą telewizyjną. Jej przypadek nie jest wcale wyjątkowy. - Telewizje cyfrowe często oferują np. w promocji dodatkowe kanały. Po trzech miesiącach konsument orientuje się, że ma do zapłacenia wyższy rachunek, bo promocja się skończyła, a dodatkowe programy automatycznie zostały włączone do jego abonamentu - opowiada Barański.

Czy klient może liczyć na pomoc? Tylko wtedy, gdy nie otrzymał regulaminu, w którym operator zapisał zasady promocji.

Do rzecznika konsumentów docierają też skargi na operatorów telefonii komórkowej, gdy np. rozmowy utrudnia brak zasięgu. - Mieliśmy klienta, który po wymianie okien na szczelniejsze mógł korzystać z telefonu tylko na balkonie - wspomina Barański.

Polecamy w wydaniu internetowym: wroclaw.naszemiasto.pl

d2o77yl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2o77yl

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj