Sztuczki operatorów telewizyjnych

Jeśli myślisz, że silna konkurencja wymusza na firmach oferujących telewizję cyfrową rzetelną obsługę, to jesteś w grubym błędzie. Czasem uciekają się one do nieczystych chwytów, by postawić na swoim.

Dzieci trzeba chronić przed nieuczciwymi i manipulującymi reklamami
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

- Mamy skargi, że operatorzy zamieniają bez wiedzy klientów umowy zawarte na czas określony na umowy na czas nieokreślony. Niestety, w wielu przypadkach jesteśmy bezradni, ponieważ każdy operator indywidualnie ustala obowiązujący okres wypowiedzenia. Jeśli klient przegapi termin, to sam jest sobie winny. Czytajmy więc dokładnie dokumenty - przestrzega Jerzy Barański, miejski rzecznik konsumentów we Wrocławiu.

Nie zawsze jednak staranność ustrzeże nas przed niespodziankami. Pani Iwona zdecydowała się rozwiązać umowę z operatorem telewizji cyfrowej. Przypilnowała również, aby z odpowiednim wyprzedzeniem wysłać informację, że rezygnuje z jego usług.

- Dlatego zdziwiłam się, gdy pocztą nadal przychodziły rachunki, a esemesami - ponaglenia do zapłaty - wspomina.

Po wielu telefonach do biura obsługi klienta usłyszała, że jej pismo dotarło, ale nie zostało uwzględnione, ponieważ podpis był nieczytelny.
Jerzy Barański ocenia, że to niepoważne uzasadnienie.

- Konsument ma obowiązek złożyć oświadczenie woli, że rezygnuje z danych usług. Prawo natomiast nie określa, jak jego podpis ma wyglądać. Może to być zwykła parafka zamiast pełnego imienia i nazwiska - potwierdza prawnik Marcin Zatorski.

Pani Iwona zamierza skorzystać z fachowej pomocy, żeby skutecznie rozstać się z firmą telewizyjną. Jej przypadek nie jest wcale wyjątkowy. - Telewizje cyfrowe często oferują np. w promocji dodatkowe kanały. Po trzech miesiącach konsument orientuje się, że ma do zapłacenia wyższy rachunek, bo promocja się skończyła, a dodatkowe programy automatycznie zostały włączone do jego abonamentu - opowiada Barański.

Czy klient może liczyć na pomoc? Tylko wtedy, gdy nie otrzymał regulaminu, w którym operator zapisał zasady promocji.

Do rzecznika konsumentów docierają też skargi na operatorów telefonii komórkowej, gdy np. rozmowy utrudnia brak zasięgu. - Mieliśmy klienta, który po wymianie okien na szczelniejsze mógł korzystać z telefonu tylko na balkonie - wspomina Barański.

Polecamy w wydaniu internetowym: wroclaw.naszemiasto.pl

To czytają wszyscy
Niemiecka firma upada po 120 latach. Była światowym liderem w branży
Niemiecka firma upada po 120 latach. Była światowym liderem w branży
FINANSE
Tuż przy granicy szukają Polaków do pracy. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Tuż przy granicy szukają Polaków do pracy. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
FINANSE
ZUS zmienia terminy wypłat. Ważny komunikat dla rodziców
ZUS zmienia terminy wypłat. Ważny komunikat dla rodziców
FINANSE
Tłumy na otwarciu budki Chajzera w Toruniu. Oto ceny kebabów
Tłumy na otwarciu budki Chajzera w Toruniu. Oto ceny kebabów
FINANSE
Wyniosła się z mieszkania na wynajem przed czasem. Fiskus chce podatku
Wyniosła się z mieszkania na wynajem przed czasem. Fiskus chce podatku
FINANSE
Nowa moneta 50 zł trafi do obiegu. Oto jak wygląda
Nowa moneta 50 zł trafi do obiegu. Oto jak wygląda
FINANSE
Odkryj
Plaga kradzieży nietypowego produktu w Niemczech. Milionowe straty
Plaga kradzieży nietypowego produktu w Niemczech. Milionowe straty
FINANSE
Tych choinek lepiej nie kupuj. Możesz mieć kłopoty. Prawnik ostrzega
Tych choinek lepiej nie kupuj. Możesz mieć kłopoty. Prawnik ostrzega
FINANSE
Boże Narodzenie 2025. Te produkty podrożeją najbardziej
Boże Narodzenie 2025. Te produkty podrożeją najbardziej
FINANSE
Tu można dorobić przed świętami. Za trzy dni pracy płacą 1000 zł
Tu można dorobić przed świętami. Za trzy dni pracy płacą 1000 zł
FINANSE
Kary dla rolników nawet do 65 tys. zł. Ustawa leży u prezydenta
Kary dla rolników nawet do 65 tys. zł. Ustawa leży u prezydenta
FINANSE
W Dino wrze. "Jeśli ktoś przyjdzie, to po miesiącu rezygnuje"
W Dino wrze. "Jeśli ktoś przyjdzie, to po miesiącu rezygnuje"
FINANSE
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯