Sztuczki operatorów telewizyjnych

Jeśli myślisz, że silna konkurencja wymusza na firmach oferujących telewizję cyfrową rzetelną obsługę, to jesteś w grubym błędzie. Czasem uciekają się one do nieczystych chwytów, by postawić na swoim.

Dzieci trzeba chronić przed nieuczciwymi i manipulującymi reklamami
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

- Mamy skargi, że operatorzy zamieniają bez wiedzy klientów umowy zawarte na czas określony na umowy na czas nieokreślony. Niestety, w wielu przypadkach jesteśmy bezradni, ponieważ każdy operator indywidualnie ustala obowiązujący okres wypowiedzenia. Jeśli klient przegapi termin, to sam jest sobie winny. Czytajmy więc dokładnie dokumenty - przestrzega Jerzy Barański, miejski rzecznik konsumentów we Wrocławiu.

Nie zawsze jednak staranność ustrzeże nas przed niespodziankami. Pani Iwona zdecydowała się rozwiązać umowę z operatorem telewizji cyfrowej. Przypilnowała również, aby z odpowiednim wyprzedzeniem wysłać informację, że rezygnuje z jego usług.

- Dlatego zdziwiłam się, gdy pocztą nadal przychodziły rachunki, a esemesami - ponaglenia do zapłaty - wspomina.

Po wielu telefonach do biura obsługi klienta usłyszała, że jej pismo dotarło, ale nie zostało uwzględnione, ponieważ podpis był nieczytelny.
Jerzy Barański ocenia, że to niepoważne uzasadnienie.

- Konsument ma obowiązek złożyć oświadczenie woli, że rezygnuje z danych usług. Prawo natomiast nie określa, jak jego podpis ma wyglądać. Może to być zwykła parafka zamiast pełnego imienia i nazwiska - potwierdza prawnik Marcin Zatorski.

Pani Iwona zamierza skorzystać z fachowej pomocy, żeby skutecznie rozstać się z firmą telewizyjną. Jej przypadek nie jest wcale wyjątkowy. - Telewizje cyfrowe często oferują np. w promocji dodatkowe kanały. Po trzech miesiącach konsument orientuje się, że ma do zapłacenia wyższy rachunek, bo promocja się skończyła, a dodatkowe programy automatycznie zostały włączone do jego abonamentu - opowiada Barański.

Czy klient może liczyć na pomoc? Tylko wtedy, gdy nie otrzymał regulaminu, w którym operator zapisał zasady promocji.

Do rzecznika konsumentów docierają też skargi na operatorów telefonii komórkowej, gdy np. rozmowy utrudnia brak zasięgu. - Mieliśmy klienta, który po wymianie okien na szczelniejsze mógł korzystać z telefonu tylko na balkonie - wspomina Barański.

Polecamy w wydaniu internetowym: wroclaw.naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Kłopoty dużej spółdzielni mleczarskiej. Zarząd mówi o błędach
Kłopoty dużej spółdzielni mleczarskiej. Zarząd mówi o błędach
Skarżą się na bony rabatowe. "Do UOKiK wpłynęło ponad 300 sygnałów"
Skarżą się na bony rabatowe. "Do UOKiK wpłynęło ponad 300 sygnałów"
Nie odbierzesz kaucji za butelki? Mówią, co stanie się z pieniędzmi
Nie odbierzesz kaucji za butelki? Mówią, co stanie się z pieniędzmi
Zła wiadomość dla oszczędzających. Zmiana weszła w życie
Zła wiadomość dla oszczędzających. Zmiana weszła w życie
Buduje osiedle, chce wyciąć 100-letnie drzewa. Gmina rozkłada ręce
Buduje osiedle, chce wyciąć 100-letnie drzewa. Gmina rozkłada ręce
Waloryzacja emerytur 2026. Niektórzy dostaną o 200 zł więcej [TABELA]
Waloryzacja emerytur 2026. Niektórzy dostaną o 200 zł więcej [TABELA]
Godzinami czekali na odprawę. Tłumy na lotnisku w Polsce. Oto nagranie
Godzinami czekali na odprawę. Tłumy na lotnisku w Polsce. Oto nagranie
Niemcy przenoszą do Polski produkcję słodyczy. Oto szczegóły
Niemcy przenoszą do Polski produkcję słodyczy. Oto szczegóły
"To wygląda jak pomyłka". Tyle Magdalena wydała za wizytę u lekarza
"To wygląda jak pomyłka". Tyle Magdalena wydała za wizytę u lekarza
Ceny piwa pójdą w górę. Niemiecki gigant zapowiada podwyżki
Ceny piwa pójdą w górę. Niemiecki gigant zapowiada podwyżki
20 gr za kilogram marchwi. Rolnicy interweniują u prezydenta
20 gr za kilogram marchwi. Rolnicy interweniują u prezydenta
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę