Szwedzkie klopsiki źródłem rewelacyjnych wyników IKEA
IKEA odnotowała rewelacyjne wyniki finansowe na Wyspach Brytyjskich. Jak wynika z danych dotyczących sprzedaży, to efekt popularności nowych materacy - a także klopsików serwowanych w sklepowych restauracjach.
25.11.2015 11:56
W okresie 12 miesięcy do 31 sierpnia szwedzki gigant meblowy zarobił w Wielkiej Brytanii blisko 1,6 mld funtów - o 11,3 proc. więcej niż w poprzednim roku obrachunkowym. Zwiększył również swój udział w brytyjskim rynku - z 7,2 proc. do 7,7 proc.
IKEA poinformowała dodatkowo, że odnotowała prawie 30-procentowy wzrost sprzedaży za pośrednictwem swojej strony internetowej. Obroty w sklepach stacjonarnych wzrosły z kolei o 9 proc.
Szczegółowa analiza danych dotyczących sprzedaży produktów IKEA pokazuje, że za świetne wyniki sieci na Wyspach Brytyjskich odpowiada zwiększone zainteresowanie klientów nowymi materacami w ofercie IKEA, a także szwedzkimi produktami spożywczymi. Sprzedaż tych pierwszych wzrosła w analizowanym okresie aż o 30 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem obrachunkowym. Sprzedaż szwedzkich produktów spożywczych i dań serwowanych w sklepowych restauracjach - na czele z mięsnymi klopsikami i niedawno wprowadzonymi klopsikami wegetariańskimi - poszybowała w górę o 11 proc.
Szwedom opłaciła się również akcja obniżek cen, w którą sieć zainwestowała 27 mln funtów. Brytyjczycy masowo ruszyli do sklepów IKEA po przecenione meble, w tym po najpopularniejszy produkt ostatnich 12 miesięcy - rozkładaną narożną sofę Friheten, której cena została obniżona z 445 funtów do 395 funtów.
Zobacz także: Polskie parówki na topie. Szykuje się nowy hit eksportowy #dziejesiewbiznesie